گارانتی ایمپلنت

گارانتی ایمپلنت و داشتن خدمات پس از فروش برای قطعات مصرفی در آن از جکله نکاتی است که لازم است در هنگام انتخاب برند ایمپلنت خود به آن توجه داشته باشید ، اینکه میزان اهمیت داشتن و چرایی داشتن گارانتی چه دلایلی دارد را در اداکه با هم بررسی میکنیم و قطعا در انتها شما هم با ما موافق خواهید بود که داشتن این نکته میتواند چه کمکهای بسیار مهمی به شما داشته باشد .

چرا کیفیت ایمپلنت مهم است ؟

ایمپلنتها پایه هایی از جنس تیتانیوم خالص هستند که درون استخوان فک گذاشته می شود و به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش هایی که جایگزین تاج دندان می شوند استفاده می شوند این ریشه های مصنوعی پس از اینکه در استخوان محکم شدند، دندانهای جدید روی این ریشه ها نصب می گردند و این دندانها کاملا” از هر نظر شبیه به دندانهای طبیعی هستند و احساس می گردند .

این روکش ها بطور ثابت توسط چسب های دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانیده می شوند. همچنین در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیر کافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت های باریک یا مینی ایمپلنت ها به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.و از آنجایی که جایگرین دندان اصلی در دهان میشود ، داشتن کیفیت در قطعات مختلف آن که درون فک قرار میگیرد ، نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد .

چه افرادی نمی توانند ایمپلنت دندانی را انجام دهند ؟

هرچند استفاده از یک ایمپلنت دندانی با داشتن یک گارانتی و خدمات پس از فروش قابل قبول میتواند تضمینی برای کیفیت و اصالت ایمپلنت بوده باشد ولی لازم است که حتما فردی که میخواد از ایمپلنت استفاده کند نیز دارای شرایطی خاص بوده باشد و در صورتی که دارای شرایط ریر باشند لازم است این موارد را حتما با دندانپزشک خود مطرح نمایند :

1- عفونت دندانی

افرادی که مبتلا به عفونت دندان یا فک هستند، کاشت دندان نه تنها مشکلشان را برطرف نمی کند، بلکه ممکن است دردسرهای دیگری را هم برای آنها به وجود آورد. این افراد ابتدا باید نسبت به رفع عفونت دندان خود اقدام کنند و سپس پس از درمان عفونت دندان خود اقدام به ایمپلنت دندان خود کنند. در صورتی که فرد نسبت به این مسئله بی توجه باشد بعد از انجام ایمپلنت در صورت به وجود آمدن مشکل، ایمپلنت برداشته می شود و موجب هدر رفتن زحمت پزشک و هزینه هایی برای فرد در بر خواهد داشت.

2- مبتلایان به دیابت

افرادی که مبتلا به دیابت هستند و یا به عبارت دیگر این افراد دارای قند خون هستند، توجه داشته باشند که گذاشتن ایمپلنت باید با احتیاط های ویژه ای انجام گیرد. قبل از ایمپلنت دندان باید میزان قند خون فرد دیابتی  توسط پزشک بررسی شود تا اگر بیماری دیابت فرد کنترل شده باشد، برای وی ایمپلنت گذاشته شود. شانس افراد دیابتی همانند دیگر افراد عادی است و جای هیچ نگرانی نیست.

3- استفاده از دخانیات

افرادی که دخانیات مصرف می کنند، بهتر است برای انجام ایمپلنت مدتی سیگار را فراموش کنند و یا حتی المقدور مقدار مصرف دخانیات خود را کاهش دهند.  لازم است که افرادی که دخانیات مصرف می کنند قبل از ایمپلنت با پزشک خود مشورت کنند.

لثه سالم چه ویژگی هایی دارد ؟ حتما بخوانید : لثه سالم چه ویژگی هایی دارد ؟

4- استفاده از دارو

استفاده از برخی از داروها برای ایمپلنت دندانی و مثبت بودن فرآیند آن بسیار مضر است ، بنابراین لازم است که دندانپزشک در زمینه داروهایی که شما مصرف میکنید اطلاعات دقیق داشته باشد. بعنوان مثال افرادی که داروهای ضد انعقاد خون یا آسپرین مصرف می کند با نظر پزشک معالج خود باید ۵ تا ۷ روز قبل از انجام جراحی داروی خود را قطع کند

5- رادیوتراپی

همانگونه که بالاتر گفتیم برای اینکه کاشت ایمپلنت دندانی وجراحی های مربوط به آن نتیجه بخش باشد باید دندانپزشک سابقه بیماری و همچنین وضعیت درمان های شما را بدانید . به همین منظور است که افرادی که تحت‌ رادیوتراپی به‌خصوص در ناحیه فک و صورت بوده اند و بیمارانی که طولانی‌مدت تحت‌درمان بیس‌فسفونات بوده‌اند، نباید ایمپلنت بگذارند.

گارانتی ایمپلنت میتواند ضمانتی برای کیفیت قطعات باشد

ایمپلنت های بی کیفیت چه مشکلاتی ایجاد میکنند  ؟

در صورتی که ایمپلنت و اجزای تشکیل دهنده آن از کیفیت لازم برخوردار نباشد و حتی دارای گارانتی ایمپلنت نباشد ، ممکن است ، عفونت در مرحله کاشت ایمپلنت یا پس از آن به بافت های اطراف مانند دندان های دیگر یا رگ ها آسیب وارد کند. همچنین عدم کیفیت ایمپلنت ممکن است به رشته های عصبی نیز آسیب رسانده و موجب شود بیمار درد شدیدی احساس کند. بی حسی یا احساس خارش در دندانهای طبیعی دیگر، لثه، لب ها، چانه و مشکلات سینوسی زمانیکه ایمپلنت ها در فک بالا کاشته می شوند؛ نیز از دیگر اثرات منفی ایمپلنت های دندانی بدون گارانتی است.

همچنین عدم موفقیت کوتاه مدت پس از کاشت دندان به روش ایمپلنت ممکن است به علت عدم تراکم استخوان کافی ایجاد شود. اگر دندانپزشک عمل کاشت ایمپلنت را بدون وجود استخوان کافی درفک تکمیل کند ایمپلنت به درستی به استخوان جوش نخورده و لق شده یا از جای خود خارج می شود. ایجاد واکنش های آلرژیک به تیتانیوم یا فلزات دیگری که برای ساخت پایه ایمپلنت استفاده میشود به ندرت اتفاق می‌افتد. علائم آلرژیک می تواند شامل تب، تحلیل لثه یا احساس خارش باشد. در صورتی که این علائم را مشاهده کردید باید با پزشک خود مشورت کرده و از ایمپلنتی با جنس متفاوت استفاده کنید.

آیا در حالت کلی ایمپلنت دچار شکست میشود ؟

علل و عواملی هستند که باعث میشود کاشت ایمپلنت را دچار شکست میکتد . در صورتی که شرایط بیمار پیش از کاشت ایمپلنت به درستی بررسی نشده باشد و یا دندانپزشک تجربه کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشد ممکن است مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند و کاشت دندان در کوتاه مدت یا بلند مدت با عدم موفقیت مواجه شود.

پیش از انجام ایمپلنت باید به این نکته توجه کرد که کاشت دندان به روش ایمپلنت را نمی‌توان روی تمام بیماران انجام داد. گاهی اوقات استخوان فک تراکم کافی ندارد و به همین علت فرایند جوش خوردن را با مشکل مواجه می کند. در صورتی که به پزشک متخصص مراجعه کنید می توانید درخصوص معایب کاشت ایمپلنت و احتمال عدم موفقیت آن نسبت به شرایط خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

• پس زدن ایمپلنت

اگر کاشت ایمپلنت در محلی از فک که استخوان تراکم کافی ندارد؛ انجام گیرد و پیش از انجام ایمپلنت دندان، پیوند استخوان انجام نگیرد پس از مدتی احتمال تحلیل رفتن استخوان در آن ناحیه به شدت افزایش یافته و ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش نمی خورد و لق شده یا کاملا از جای خود خارج می شود. در این صورت ایمپلنت باید از محل خود خارج شده و پس از انجام جراحی های لازم مجددا کاشته شود.

• نیاز به تعویض تاج دندان ایمپلنت

پس از چندین سال که از کاشت ایمپلنت بگذرد احتمال دارد که رنگ تاج دندانی تغییر کند که روی زیبایی و عملکرد پروتز دندانی موثر خواهد بود. به همین علت پروتز دندانی باید پس از چند سال تعویض شود.

آیا آمالگام دندانی خطرناک است ؟ حتما بخوانید : آمالگام دندانی چیست و چه کاربردی دارد ؟

آیا گارانتی ایمپلنت وجود دارد ؟

امروزه کمپانی‌های تولیدکننده مواد اولیه ایمپلنت بسیار محدود و در 2 تا 3 کمپانی است در صورتی که کارخانه‌های متعددی برندهای مختلف ایمپلنت را با طرح‌ها و ایده‌های خاص در کشورهای متعددی تولید می‌کند. معمولا مثل همه محصولات و تولیدات صنعتی برتر ما به دلیل هزینه تحقیق و تبلیغات و خدمت و طراحی و پشتیبانی کشور سازنده دارای هزینه بالاتری است.

ولی کمپانی و کشورهای نوظهوری هستند که توانایی کپی‌برداری خوب یا ساخت باکیفیت را دارند، لذا جهت جلوگیری از تمرکز پراکندگی فکری و بررسی‌ها و مشاورهای غیرکارشناسی به دندانپزشک خود اعتماد کرده و انتخاب صحیح را به عهده دندانپزشک خود بگذارید.

و اما اینکه آیا گارانتی ایپلنت وحود دارد یا خیر ؟ باید بگوییم : بله، ایمپلنت در صورت کارکرد صحیح جراحی پروتز همچنین انتخاب یک برند معتبر همراه با پشتیبانی مناسب می‌تواند در صورت رعایت بهداشت و عدم ضربه از خدمات گارانتی ایمپلنت شرکت‌ها برخوردار شود.

به توصیه های دندانپزشک برای گارانتی ایمپلنت توجه کنید

برای اینکه ایمپلنت دندانی برای شما موفق بوده باید به دستورات و نکاتی که دندانپزشک به شما میگوید عمل کنید ، همچنین باید به این نکته که داشتن گارانتی ایمپلنت در ضمانت قطعات کاربردی آن امری ضروری است نیز دقت لازم و کافی را داشته باشید . علاوه بر آن فعالیت ها و عاداتی که در زندگی روزمره خود دارید و به عبارتی سبک زندگی شما تاثیر مستقیم روی موفقیت یا عدم موفقیت ایمپلنت دندان دارد.

بنابراین بهتر است دستورات پزشک را به طور کامل برای کاهش ریسک فاکتورهای موجود موثر روی عدم موفقیت کاشت دندان رعایت کنید. برخی از این دستورالعمل ها شامل خوردن غذاهای نرم تا زمان بهبودی کامل ایمپلنت، حفظ بهداشت دهان و دندان و خودداری از جویدن مواد غذایی سفت و همچنین انتخاب برندی معتبر و داشتن گارانتی ایمپلنت است.