ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن جز بهترین برندهای ایمپلنت است که بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند. اگر دندانپزشک شما این برند سوئیسی را پیشنهاد کرده یا از میان انواع ایمپلنت می‌خواهید برند اشترومن را انتخاب کنید ، میتوان این اطمینان را به شما داد که یکی از بهترین انواع ایمپلنت دندان را انتخاب کرده اید و میتوانید به کیفیت و کارایی این ایمپلنت نسبت به سایر نمونه های مشابه اطمینان بیشتری داشته باشید.

همانطور که شما نیز میدانید ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر می‌خواهید فضای خالی بین دندان‌های خود را با کاشت دندان پر کنید، باید برندهای مختلف ایمپلنت را بررسی کنید. انواع برندهای ایرانی، کره‌ای، سوئیسی، آلمانی و آمریکایی در ایران موجود است. برخی برندها ارزان‌تر هستند و برخی دیگر به دلیل کیفیت بالا و طول عمر زیاد قیمت بیشتری دارند و امروز ما این نیت را داریم تا در مورد یکی از بهترین انواع ایمپلنت اطلاعاتی جامع را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا استفاده از بهترین برند ایمپلنت مهم است؟

قبل از اینکه بخواهیم مزایا و معایب ایمپلنت اشترومن سوئیس را برای شما شرح دهیم؛ بهتر است ابتدا بدانید که :

  • چرا باید بهترین برند ایمپلنت موجود در ایران را انتخاب و استفاده کنید؟
  • عوارض استفاده از ایمپلنت بی‌کیفیت چیست؟
  • یک ایمپلنت باکیفیت، چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

برای استفاده از بهترین برند ایمپلنت دندان، ابتدا باید به چند فاکتور مهم توجه کنید. این فاکتورها عبارت است از:

  1. به سابقه فعالیت کارخانه تولید ایمپلنت، توجه کنید.
  2. قطعات ایمپلنت، به سادگی در دسترس باشند.
  3. ایمپلنت دندان، باید گارانتی و ضمانت طولانی‌مدت داشته باشد.

چرا استفاده از ایمپلنت باکیفیت مهم است؟

برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که کاشت ایمپلنت، یک جراحی سخت با مراقبت‌های خاص و دقیق است؛ در صورتی که یک ایمپلنت باکیفیت توسط دندان‌پزشک متبحر و باتجربه کاشته شود و بیمار مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی را به درستی انجام دهد؛ نتیجه جراحی کاشت ایمپلنت، موفقیت آمیز خواهد بود. ولی اگر از یک ایمپلنت نامرغوب یا برند متفرقه ایمپلنت، استفاده شود، عوارض زیر را در بر خواهد داشت:

  1. احتمال آسیب به عصب فک و صورت
  2. احتمال تحلیل استخوان در محل کاشت ایمپلنت
  3. احتمال تحلیل لثه در محل کاشت ایمپلنت
  4. احتمال ایجاد عفونت در محل جراحی ایمپلنت
  5. ایجاد مشکلات در جویدن غذا
  6. تحمل درد، ناراحتی و خون‌ریزی زیاد
  7. طولانی‌شدن بیش از حد دوره درمان
  8. شکسته‌شدن ایمپلنت بی‌کیفیت

تاریخچه ایمپلنت اشترومن سوئیس

یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین برند های ایمپلنت دنیا شرکت اشترومن می باشد که ایمپلنت های iti با کیفیت استاندار جهانی تولید می کند و در کشور سوئیس می باشد . این شرکت فعالیت خود را در 3حوزه ی ایمپلنت ، بازسازی بافت دهان و دندان پزشکی ترمیمی به پیشرفت رسانده و توسعه پیدا کرده است .

این شرکت از 1974 شروع به کار کرده و امروزه در تولید ایمپلنت جزء پیشگامان این عرصه می باشد که در انواع مختلف با ساختار های متفاوت ایمپلنت های مختلفی را تولید و عرضه می کند . این شرکت اجزا و محصولات ایمپلنت خود را در امریکا و سوئیس و محصولات بازسازی بافت دهان را در سوئد و محصولات دندان پزشکی ترمیمی را در اروپا و سوئیس تولید و عرضه می کند .

شرکت اشترومن با حمایت شریک علمی بین المملی ایمپلنتولوژی ITI خود متخصصان مجربی را در سرتاسر جهان گرد هم آورده و با مشارکت یکدیگر حجم وسیعی از تحقیقات تخصصی و مطالعات آزمایشگاهی را بروی محصولات خود انجام می دهد و به ترویج تبادل اطلاعات می پردازند.

ایمپلنت اشترومن بیش از یک دهه است که با تولید انواع ایمپلنت ها با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا به یکی از پیشرفته ترین و با کیفیت ترین برند ها تبدیل شده است . تضمین شرکت اشترومن بر با کیفیت بودن ایمپلنت ها و قابل اعتماد بودن آن ها اطمینان خاطر را به بیمار و پزشک می دهد که نتیجه ی درمان موفقیت آمیزی را در پی دارد . هرشرکتی برای ساخت ایمپلنت یک سطح مخصوص به خود را دارد و با هیچ شرکتی دیگری در میان نمی گذارد .

شرکت اشترومن نیز یک سطح و قواعد اصولی خاصی را برای طراحی و ساخت این ایمپلنت ها در نظر گرفته و از سال 1974 شروع به ساخت این ایمپلنت را کرده است و هرساله هزینه ی زیادی را بابت آموزش به جراحان دندان پزشک مطرح در دنیا پرداخت می کند تا کیفیت محصولاتشان را بررسی های علمی و آزمایش های متععد بالا ببرند .

در مورد لزوم جراحی لثه برای ایمپلنت دندان چه میدانید ؟ حتما بخوانید : رابطه ایمپلنت دندان و جراحی لثه چیست ؟

جنس ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

ایمپلنت اشترومن سوئیس از جنس تیتانیوم ساخته شده‌اند. تیتانیوم یک فلز سبک، مقاوم و بی‌واکنش است که با بافت استخوانی بدن هماهنگی خوبی دارد. تیتانیوم باعث می‌شود ایمپلنت با استخوان فک ادغام شود و پایداری بالایی داشته باشد. تیتانیوم همچنین خاصیت ضد زنگ و ضد حساسیت دارد و احتمال عفونت و التهاب را کاهش می‌دهد. تیتانیوم در صنعت هوافضا، پزشکی و دندانپزشکی کاربرد زیادی دارد و به عنوان یک ماده بیولوژیکی ایده‌آل شناخته می‌شود.

مهم ترین ویژگی‌های ایمپلنت اشترومن چیست ؟

اگر بخواهیم در مورد علت اینکه چرا این نوع از ایمپلنت توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان سایر برندهای ایمپلنت بدست آورد، باید این علل و عوامل را به طور خلاصه در موارد و نکات زیر خلاصه کرد :

1- کاهش تهاجم و درصد پس دادن کمتر ایمپلنت

در ایمپلنت های اشترومن بدلیل استفاده از ماده ای مایع بنام رکسولید که ایمپلنت در پک مخصوص درون این مایع قرار دارد و همچنین بدلیل سایز کوچکتر ایمپلنت امکان تهاجم ایمپلنت و یا پس دادن و برگشت ایمپلنت بسیار کمتر میباشد

2- بهبود سریعتر و موفقیت تضمینی در درمان

در ایمپلنت های اشترومن slactive، روند درمان پس از کاشت سریعتر انجام میشود و باعث بهبود و پیوند زودتر سطح کاشت میگردد که تضمین و ضمانت موفقیت در کاشت ایمپلنت را برای مراجعه کنندگان به ارمغان می‌آورد.

3- زیبایی فوق‌العاده منحصر بفرد و طبیعی

در ایمپلنت های اشترومن بدلیل وجود سطحی نرم شبیه سازی طبیعی دندان بصورت کاملا محسوس و جذاب ایجاد میگردد و طراحی این سبک از ایمپلنت ها طوری میباشد که با آبانمنت خود نظم و هماهنگی بسیار خوبی را ایجاد میکند کمترین آسیب به بافت ایمپلنت وارد گردد.

4- کاشت روانتر بدلیل طراحی فوق العاده

جهت کاشت ایمپلنت های اشترومن از اتصالاتی همچون لاکسیم تی ام و کراسفیت استفاده گردیده است. یعنی با استفاده از ابزارالات فوق دندانپزشک میتواندمحل قرارگیری ایمپلنت و زاویه مناسبتر را برای کاشت مشخص کند، این اتصالات داخلی هماهنگی میان ایمپلنت و اباتمنت را آسانتر میکند.

مخروط 15درجه ای داخلی باعث انعطاف پذیری بیشتر و 4شیار داخلی نیز موقعیت دهی اجزای ایمپلنت را در افزایش میدهد. دندانپزشک با توجه به قطر ایمپلنت از از کراسفیت در سایز معمولی یا باریک استفاده و اجزای لاکسیم نیز این امکان را برای پزشک فراهم میکند که بتواند ایمپلنت را بدون استفاده از ابزارآلات خاصی و تنها با کمک دست قرار دهد که این مورد میتواند امکان قرارگفتن دقیقتر ایمپلنت را فراهم کند.

5-  درصد کمتر بیماری‌های لثه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از بیماران بعد از استفاده از انواع درجه دو یا درجه سه ایمپلنت به آن مبتلا میشوند، مشکلات مربوط به بیماری لثه است که نه تنها باعث شکست در کاشت ایمپلنت میشود بلکه مشکلاتی در سلامت لثه ها نیز ایجاد مینماید اما بدلیل جنس خوب بکار رفته در ایمپلنت های اشترومن، این ایمپلنت ها دچار بیماری های کمتر لثه برای بیمار میگردد

6- قابلیت ترمیم و تعمیر

یکی از ویژگی های مهم که در هنگام انتخاب نوع ایمپلنت دندان لازم است به آن توجه داشته باشید ، امکان تعمیر و یا ترمیم قطعات استفاده شده از ایمپلنت است که این موضوع در بین بسیاری از انواع ایمپلنت دندان امکانپذیر نبوده و به دلیل غیر قابل تعمیر بودن لازم است کل ایمپلنت تعویض شود اما باید بدانید که ایمپلنت های اشترومن قابلیت تعمیر و ترمیم را دارند و در صورت خرابی در اکثر موارد نیازی به تعویض ندارند

7- تطابق بیولوژیکی

یکی دیگر از ویژگی های مهم در انتخاب ایمپلنت که لازم است به آن توجه ویژه ای شود سازگاری کامل آن با بدن است . باید بدانید که در ساخت ایمپلنت اشترومن 5 اصل مهم در نظر گرفته شده است که باعث ثبات در بافت نرم میشود :

  • کنترل روند رشد و ترمیم استخوان طبیعی
  • رعایت فواصل بیولوژیکی
  • موقعیت دهی مناسب و دقیق سطوح زبر و صیقل
  • کنترل microgapها
  • انتقال مناسب نیرو از طریق طراحی ایمپلنت بیومکانیکی

بایدها و نبایدهای استفاده از ایمپلنت اشترومن که باید بدانید

انواع ایمپلنت اشترومن سوئیس کدامند؟

ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از معروف‌ترین ایمپلنت‌ها در سراسر دنیا است. اشترومن چندین نوع ایمپلنت را طراحی کرده است. هرکدام از انواع ایمپلنت استحکام متفاوتی داشته و برای ناحیه خاصی مناسب هستند. انواع ایمپلنت اشترومن شامل موارد زیر می‌شود:

۱. ایمپلنت اشترومن تیتانیومی

در نوع تیتانیومی تنها از فلز تیتانیوم استفاده شده است. این نوع ایمپلنت نسبت به انواع دیگر استحکام کمتری دارد. در انواع دیگر ایمپلنت اشترومن به دلیل استفاده از آلیاژ زیرکونیوم و تیتانیوم استحکام بیشتر است. اگر به دنبال ایمپلنت سوئیسی با قیمت مناسب هستید، این مدل ایمپلنت اشترومن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

۲. ایمپلنت اشترومن اکتیو

این نوع ایمپلنت در مایع قرار داشته و سطحی آب‌دوست دارد. مایع به فعال ماندن سطح ایمپلنت کمک کرده و باعث کاهش دوره بهبودی می‌شود. در دیگر ایمپلنت‌ها شما باید چندین ماه صبر کنید تا استخوان فک بهبود پیدا کرده و پایه ایمپلنت به‌خوبی با استخوان پیوند بخورد. سپس روکش روی آن قرار می‌گیرد. اما با استفاده از ایمپلنت اکتیو این مدت‌زمان کاهش پیدا کرده و می‌توان بعد از ۲ هفته قالب‌گیری را انجام داد. در نوع تیتانیومی تنها از فلز تیتانیوم استفاده شده است.

۳. ایمپلنت اشترومن sla

یکی از انواع ایمپلنت سوئیسی اشترومن، SLA است که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده و پایداری عالی و دوام طولانی مدتی را ارائه می‌دهد. طراحی ایمپلنت SLA Strohmann امکان یکپارچگی استخوانی بهینه را فراهم می‌کند و انعطاف‌پذیری، زیبایی و عملکرد بهتری را برای بیماران به‌وجود می‌آورد.

۴. ایمپلنت اشترومن روکسالید

جنس این نوع ایمپلنت آلیاژ فلزی است. از ۱۵٪ زیرکونیوم و ۸۵٪ تیتانیوم ساخته شده است. این آلیاژ نسبت به تیتانیوم خالص استحکام بیشتری دارد. زیست سازگاری و پیوند با استخوان در این آلیاژ مشابه تیتانیوم خالص است و عوارضی ایجاد نمی‌کند.

ایمپلنت روکسالید نسبت به انواع دیگر اندازه کوچک‌تری دارد. به همین دلیل احتمال پس زدن آن کمتر می‌شود. وقتی پایه ایمپلنت کوچک باشد، زمان بازسازی و بهبود استخوان هم کاهش پیدا می‌کند. ایمپلنت‌ها انواع مختلفی داشته و هرکدام مزایا و معایبی دارند. بهتر است برای انتخاب بهترین ایمپلنت دندان با دندان پزشک خود مشورت کنید.

مراحل کاشت انواع ایمپلنت‌های اشترومن سوئیس

همه انواع ایمپلنت دندان تقریبا روشی مشابه برای انجام عمل ایمپلنت را دارند ، در حالت کلی میتوان گفت که کاشت ایمپلنت‌های اشترومن از مراحلی تشکیل شده است که به طور کلی شامل مراحل زیر می‌باشد:

۱. ارزیابی بیمار: در این مرحله، پزشک متخصص اطلاعات دقیقی از وضعیت دهان و فک بیمار به دست می‌آورد. این شامل ارزیابی سلامت عمومی بیمار، بررسی فرآیند هضم غذا، بررسی عدم تحمل به انواع داروها و همچنین بررسی تاریخچه بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون می‌شود.

۲. برنامه‌ریزی: پس از ارزیابی، برنامه‌ریزی برای کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. این شامل بررسی تعداد و موقعیت ایمپلنت‌ها، نوع و اندازه ایمپلنت‌ها و همچنین نیازمندی‌های خاص هر بیمار می‌باشد.

۳. عمل جراحی: در این مرحله، عمل جراحی برای کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. این عمل ممکن است شامل جراحی برای افزایش حجم استخوان، کاشت ایمپلنت و پرداخت آستانه لثه باشد.

۴. بازدیدهای پساعملیاتی: بعد از عمل جراحی، بیمار باید به بازدیدهای پساعملیاتی مراجعه کند تا پیشرفت و بهبود روند درمان را مشاهده کند. در این بازدیدها، پزشک ممکن است تغییرات لازم را در نحوه مراقبت و درمان توصیه کند.

۵. مراقبت‌های پس از عمل: مراقبت‌های پس از عمل بسیار مهم است تا جلوگیری از عفونت و همچنین حفظ و مراقبت از ایمپلنت‌ها و سایر سازوکارهای موجود صورت گیرد.

باید توجه داشت که مراحل کاشت ایمپلنت استرومن ممکن است بسته به وضعیت هر بیمار و توصیه‌های پزشک، متفاوت باشد.

ایمپلنت ایرانی چه مزایا و معایبی برای شما دارد ؟ حتما بخوانید : مزایا و معایب استفاد از ایمپلنت ایرانی کدام است ؟

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت اشترومن

توجه داشته باشید رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی بعد از هر درمان راز موفقیت آن درمان است به همین دلیل لازم است توجه داشته باشید که در روزهای اول پس از جراحی، باید این چند دستورالعمل را به دقت دنبال کنید:

  • بهداشت دهان و دندان کافی
  • از هر چیزی که می‌تواند منجر به عفونت شود پرهیز کنید.
  • غذاهای نرم بخورید.
  • حداقل به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.

زمان مهمترین مسئله در فرایند کاشت ایمپلنت دندان است. در واقع باید به زمان لازم برای پیوند ایمپلنت با استخوان فک احترام گذاشت. این زمان با استفاده از ایمپلنت اشترومن کوتاه می‌شود. دوره بهبودی معمول ایمپلنت‌ها ۶ تا ۸ هفته است که در این محصولات به ۳ تا ۴ هفته کاهش می‌یابد.

چه کسانی نمیتوانند از ایمپلنت اشترومن استفاده کنند ؟

هرچند گفتیم که این نوع ایمپلنت به عنوان برترین نوع ایمپلنت دندانی شناخته میشود اما لازم است به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که حتی این مدل از ایمپلنت نیز برای همه افراد جوابگو نیست و بعضی از افراد با داشتن شرایطی خاص امکان استفاده از آن را ندارند . پس توجه داشته باشید که ایمپلنت های دندانی اشترومن نباید استفاده شوند اگر:

  • بیماری های مزمن یا التهاب در حفره دهان وجود داشته باشد.
  • ضایعات و پوسیدگی وجود دارد که باید قبل از اقدام به کاشت درمان شوند.
  • بهداشت ضعیف دهان

عمر ایمپلنت اشترومن چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان ایمپلنت به مدت‌زمان ماندگاری درمان مربوط می‌شود. در رابطه با این موضوع باید گفت نگران عمر ایمپلنت اشترومن نباشید، زیرا در ساخت و تهیه این ایمپلنت‌ها از مواد درجه یک و باکیفیت استفاده می‌شود و این محصول توانسته نرخ موفقیت 98.8% را به خود اختصاص دهد. این درمان بین 25 الی 30 سال ماندگاری دارد و اکثر بیماران از انجام آن احساس رضایت داشته‌اند. البته نباید از این نکته غافل شد که عمر ایمپلنت، از هر برند و مدلی به نگهداری شخص نیز بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید

کاشت ایمپلنت دندان بهترین روشی است که می‌توان برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته استفاده کرد. ایمپلنت‌ها ریشه‌های فلزی هستند که در استخوان فک نصب می‌شوند. کیفیت ایمپلنتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تاثیر بالایی در کاشت آسان و ماندگاری آن داشته باشد. ایمپلنت دندان اشترومن که تولید کشور سوئیس است، معروف‌ترین برند در این زمینه است که با کیفیت بالا و ظاهر و کارایی طبیعی توانسته است در تمام جهان شناخته شود.

این برند انواع مختلفی دارد و می‌تواند از جنس تیتانیوم یا آلیاژ تیتانیوم و زیرکونیوم ساخته شود. قیمت این محصول نسبت به اغلب برندهای موجود در بازار بالاتر است که با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد قطعا شما نیز به علت این گرانی قیمت پی برده اید. به خاطر داشته باشید رعایت نکات مراقبتی و بهداشت عمومی دندان مثل استفاده از نخ دندان ، استفاده از خمیر دندان مناسب و همچنین استفاده از مسواک و روش صحیح مسواک زدن همگی از جمله رازهای موفقیت برای داشتن دندانی سالم است.

در آخر تاکید میکنیم برای جلوگیری و یا کنترل هزینه های گزاف دندانپزشکی که قطعا شما نیز از آنها آگاه هستید علاوه بر رعایت نکات مراقبت عمومی دندان که در بالا به آن اشاره کردیم ، مراجعات دوره ای و منظم دندانپزشکی نیز خود یکی از راه های مهم در حفظ سلامت و بهداشت دندان ها است . در این مراجعات دوره ای میتوان بسیاری از مشکلات دندانی را در همان مراحل ابتدایی تشخیص داد و درمان های لازم را به بهترین شکل ممکن انجام داد و از تحمیل شدن هزینه های بالا جلوگیری کرد.

تماس با مطب دکتر پیام حیاتی