ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت آمریکایی در کنار ایمپلنت‌های سوئیسی و آلمانی و کره ای جزء بهترین ایمپلنت‌های موجود در بازار دندانپزشکی زیبایی در جهان می‌باشد. عمده این ایمپلنت ها ، تحت لیسانس کمپانی‌های بزرگ و معتبر تجهیزات دندانپزشکی آمریکایی نظارت و در کشورهایی نظیر کره جنوبی یا ژاپن تولید و بسته‌بندی می‌شوند. دلیل این قضیه، محدودیت‌های ارتباطی به دلیل موقعیت جغرافیایی و فاصله زیاد دو کشور از یکدیگر است که تهیه قطعات را از کشور آمریکا سخت‌تر کرده است.

جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته در سطح جهانی، حاکی از این قضیه است که برندهای این ایمپلنت، با کیفیت ترین و با دوام ترین ایمپلنت‌های دندانی در سراسر دنیا است. در عصر حاضر برندهای گوناگونی در بازار عرضه‌شده‌اند اما قیمت یک این ایمپلنت با برندی سرشناس از قیمت بالاتری نسبت به سایر ایمپلنت‌ها برخوردار است.

چرا ایمپلنت دندانی مهم است ؟

ایمپلنت دندان نوعی دندان مصنوعی است که برای بازیابی عملکرد دندان یا دندان های از دست رفته استفاده می شود و می تواند به توقف یا جلوگیری از تحلیل استخوان فک کمک کند. از دست دادن دندانها علاوه بر اینکه بر سلامت فرد تاثیر گذار است میتواند با ایجاد لبخند نازیبا درظاهر فرد و کاهش اعتماد به نفس وی نیز تاثیر گذار باشد. لذا با جایگزینی دندان از دست رفته توسط ایمپلنت می توان قدرت و ثبات لازم را در فک برای جویدن غذا بازگرداند و نیز وضعیت استخوان فک را حفظ کرد و جلوی از بین رفتن استخوان را گرفت . حفظ ویژگی های ظاهری صورت فرد نیز از مزایای دیگر ایمپلنتهای دندانی است.

جنس ایمپلنت دندانی چیست ؟

انواع ایمپلنت دندان بر اساس جنس اباتمنت از دو جنس زیرکونیا و تیتانیوم ساخته شده است که امروزه استفاده از اباتمنت با جنس تیتانیوم به دلیل مزایای بیشتر تیتانیوم بیشتر مرسوم است. روی سطح تیتانیوم یک لایه نازک ایجاد می شود که از تیتانیوم در برابر خوردگی حفاظت کند. همچنین، این لایه در برابر اسید، ترکیبات نمک و اکسیژن نیز مقاوم است. علاوه بر این تیتانیوم تقریباً بطور کامل غیر مغناطیسی است و نسبت به وزن آن کاملاً مقاوم است.
نکته مهم در مورد اباتمنت با جنس تیتانیوم عدم حساسیت بدن انسان نسبت به جنس ایمپلنت که از تیتانیوم می باشد و در صورت کاشت در استخوان فک، در یک فرآیند به نام الصاق استخوانی اطراف آن رشد کرده و گسترش پیدا می کند
پیشتازان ساخت ایمپلنت دندان کدام کشورها هستند ؟ حتما بخوانید : کشورهای سازنده ایمپلنت کدامند ؟

ایمپلنت دندان چه تفاوتی با دندان طبیعی ما دارد ؟

دندان های طبیعی و ایمپلنت دندان ممکن است شبیه به هم به نظر برسند و احساس آنها برای فرد مشابه بوده، حتی عملکرد مشابهی داشته باشند، اما در حقیقت ایمپلنت و دندان طبیعی بسیار متفاوت هستند. مهمترین تفاوت دندان های طبیعی و ایمپلنت های دندان در نحوه اتصال آنها به استخوان فک ، عکس العمل آنها به بیماری های دندان، وضعیت نگهداری و نیز ترمیم این ساختارها است.

دندان ها به استخوان اطراف آنها با استفاده از نوعی بافت نگهدارنده متصل هستند که از فیبر کلاژن ساخته شده و از یک طرف به دندان و از طرف دیگر به استخوان متصل است. این در حالی است که ایمپلنت مستقیماً در داخل استخوان قرار دارد و هیچ گونه نسج نگهدارنده ای اطراف آن وجود ندارد.

دندان های طبیعی مستعد ابتلا به پوسیدگی بوده و نیز استفاده از روش درمانی عصب کشی در مواقع مورد نیاز قابل انجام میباشد. این موضوع در حالی است که ایمپلنت دندان از جنس فلز یا زیرکونیا است و به همین دلیل دچار پوسیدگی نمی شود و نیازی به عصب کشی آنها وجود ندارد. علاوه بر این دندان های طبیعی مستعد ابتلا به بیماری لثه (پریودنتال) هستند، گر چه ایمپلنت های دندان نیز می توانند به مشکل پری ایمپلنتیتیس دچار شوند که در آن واکنش التهابی سلول های زنده بافت اطراف ایمپلنت می تواند باعث عقب رفتن استخوانی شود که ایمپلنت در آن قرار گرفته است.

انواع ایمپلنت آمریکایی کدام است

ایمپلنت آمریکایی با توجه به کیفیت خود ، یکی از بهترین های صنعت ایمپلنت در جهان هستند ، از معروفترین برندهای تولیدی این کشور میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1- ایمپلنت زیمر (zimmer)

ایمپلنت زیمر یکی از بهترین برندهای ایمپلنت آمریکایی است که در زمینه دندانپزشکی بسیار پرکاربرد و محبوب می‌باشد. زیمر یک ایمپلنت امریکایی بسیار گران می‌باشد، البته ارزش این مبلغ بالا را نیز دارد. شرکت زیمر، اخیرا به جای فیکسچرهای ایمپلنتی از جنس تیتانیوم، فیکسچرهایی از جنس تانتالیوم به بازار ارائه کرده است.

پوشش تانتالیوم با استفاده از فرآیند رسوب فیزیکی بخار تهیه شده است و نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که نمونه ایمپلنت‌های تانتالیومی در قیاس با ایمپلنت‌های تیتانیومی در گذر زمان کمتر دچار خوردگی شده و زیست سازگاری بیشتری با بدن انسان دارد.

ایمپلنت آمریکایی گزینه ای مناسب برای درمان ایمپلنت است ؟

2- ایمپلنت تری آی (۳I)

ایمپلنت تری آی یکی دیگر از برندهای معروف ایمپلنت آمریکایی موجود در بازار است. این ایمپلنت به صورتی طراحی‌شده است که از تحلیل استخوان پس از فرآیند ایمپلنت جلوگیری می‌کند. این برند، یک نمونه ایمپلنت گران قیمت است که البته استحکام و طول عمر بالایی دارد. در این برند آمریکایی طرح جدید پلت فرم سوئیچینگ برای اولین بار پیاده‌سازی شد.

نظریه پلت فرم سوئیچینگ مبتنی بر استفاده از اجزاء پروتزی با قطر پلت فرم کوچک‌تر در مقایسه با قطر پلت فرم ایمپلنت است. به این ترتیب اتصال پروتزی به طور افقی به طرف داخل ‌تراز محیط پلت فرم ایمپلنت جابجا شده و ایجاد یک زاویه یا پله بین ایمپلنت و اباتمنت می‌کند.

3- ایمپلنت نابل بایوکر (nobel biocare)

ایمپلنت نابل بایوکر ابتدا یک برند ایمپلنت سوئدی بوده که بعدها توسط آمریکایی‌ها امتیاز آن خریداری‌شده است. نابل بایوکر یک راه‌حل برای کاشت دندان بدون فیکسچرهای تیتانیومی ارائه داده است، که در آن ازفیکسچرهایی از جنس تانتالیوم استفاده شده است. موفقیت این ایمپلنت در ارائه این نوع فیکسچرها فوق‌العاده بوده است و در زمره برندهای موفق ایمپلنت آمریکایی قرارمی گیرد.

4- ایمپلنت بایوهورایزونز  (Biohorizons)

ایمپلنت بایوهورایزونز یک برند ایمپلنت آمریکایی است که جزء شاخص‌ترین‌ها برندها در جهان به حساب می‌آید. در اوایل ورود این برند به کشور ما، نوع اکسترنال آن موجبات نارضایتی بیماران را فراهم کرده بود. اما پس از ورود سیستم جدید ایمپلنت بایوهورایزونز، و ظهور تکنولوژی لیزرلاک تحول عظیمی ایجاد شد.

تکنولوژی لیزرلاک Biohorizons بر طبق ایجاد یک سری میکرو کانال‌هایی در سایز سلول، روی سطح فیکسچر و اباتمنت توسط ماشین لیزر با استفاده از تکنیک فرسایش لیزری می‌باشد و باعث کاهش میزان تحلیل استخوان می‌شود. به علت تسریع روند استخوان‌سازی و کاهش چشمگیر تحلیل استخوان، ایمپلنت بایوهورایزونز محبوبیت و مقبولیت بالایی در میان پزشکان و بیماران پیدا کرده است. این ایمپلنت با وجود کارایی بالایی که دارد دارای قیمت پایین‌تری در مقایسه با سایر ایمپلنت‌های آمریکایی است.

دنتیوم یک برند کره ای قابل قبول است حتما بخوانید : دنتیوم ایمپلنت درجه یک کره ای

چه کسانی نمیتوانند ایمپلنت را استفاده کنند ؟

دانستن این نکته که چه افرادی کاندیدای استفاده از ایمپلنت نمیباشند و نمیتوانند از این درمان برای جایگزینی دندانهای از دست رفته استفاده کنند ، مهم است ، این افراد عبارتند از:

  1. افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است.
  2. بانوانی که باردار هستند.
  3. افراد سیگاری (کشیدن سیگار باترمیم طبیعی بافت های بدن تداخل می کند و احتمال موفق بودن ایمپلنت دندان را کاهش میدهد)
  4. افرادی که الکلی یا معتاد هستند.
  5. افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند (حداقل دوسال از دوره شیمی درمانی آنها باید گذشته باشد).
  6. افرادی که بیماری های مزمن مثل دیابت کنترل نشده هموفیلی و بیماری های بافت همبند داشته باشند
  7. افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید و کورتن استفاده می کنند.
  8. افرادی که دندان قروچه دارند، می باشند که احتمال شکست ایمپلنت دندان در این افراد زیاد است.

هرچند تایید میکنیم که قیمت ایمپلنت در انتخاب نوع و برند آن برای بسیاری از بیماران مهم است ، از این رو ما در مطب دندانپزشکی دکتر حیاتی با انواع مختلفی از برندها و انواع درجه یک آنها کار میکنیم و سعی برآن داریم تا بهترین کیفیت را به مراجعین خود ارائه دهیم .

تماس با مطب دکتر پیام حیاتی