ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت سوئیسی ، از تیتانیوم خالص و یا آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و فرآیند ساخت بسیار پیچیده ای دارد. به طور کلی هر چقدر کیفیت تیتانیوم ایمپلنت و تکنولوژی ساخت و طراحی آن بهترباشد، ایمپلنت با کیفیت تر و با دوام تری آماده می شود. ایمپلنت سوئیسی یکی از بهترین و معروف ترین ایمپلنت های دنیاست، در نتیجه قیمت آن هم بالاتر است.

نکته حائز اهمیت این است که امروزه کیفیت ایمپلنت خیلی وابسته به نام کشور تولید کننده نمی باشد و باید به برند ایمپلنت توجه ویژه ای داشته باشیم. ایمپلنت سوئیسی به عنوان یکی از مرغوب ترین ایمپلنت های دنیا است.
بد نیست بدانید که بسیاری از ایمپلنت هایی که تحت عنوان ایمپلنت سوئیسی در بازار دندانپزشکی زیبایی ارائه می شود درجه یک نیست و در کشورهای دیگری نظیر برزیل ساخته و روانه بازار می گردد. پس برای اطمینان از درجه یک بودن برند ایمپلنت مورد استفاده، حتما به متخصص ایمپلنت و کلینیک و یا مطبی که این کار را به صورت تخصصی انجام میدهند ، مراجعه کنید تا خیالتان از کیفیت و اصل بودن ایمپلنت مورد نظر راحت باشد.

مزایای ایمپلنت دندان چیست ؟

بسیاری از مراجعین به مطب این سوال را مطرح میکنند که آیا دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته مناسب است و یا ایمپلنت دندانی ؟ پاسخ به این سوال را میتوان در موارد زیر بررسی و نتیجه گیری کرد :

1- تحلیل لثه :

استفاده از دندان مصنوعی در بلند مدت باعث تحلیل لثه میشود در حالی که استفاده از ایمپلنت دندان چنین مشکلی را با خود به همراه نداشته و به خاطر نوع کاشت آن در استخوان فک به نوعی جایگزین دندان شده و مانع از تحلیل رفتن لثه میشود که این خود از جمله مهمترین تفاوت های ایمپلنت دندان با دندان مصنوعی است .

2- ظاهر بهتر:

ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی راحت‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. از آنجایی که ایمپلنت‌ها به استخوان فک وصل می‌شود، دائمی هستند و در نهایت هیچ کس متوجه ایمپلنت دندان شما نخواهد شد.

3- حرف‌زدن بهتر:

دندان مصنوعی ممکن است در دهان شما جابه جا شود، گشاد شود و حتی گفتار شما را با مشکل مواجه کند. در عوض ایمپلنت دندان جایگزین دندان واقعی شما می‌شود و در طول روز نیاز به هیچ گونه تنظیمی ندارد.

4- غذا خوردن راحت‌تر:

دیگر نگران خوردن غذا‌های مورد علاقه خود نباشید. از آنجایی که دندان‌های ایمپلنت شده به فک شما متصل می‌شود، مثل دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند.

5- سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند:

برای حمایت از سایر دندان‌ها، باید در کنار آن‌ها یک بریج دندان یا همان پل حفاظتی (bridge) دندان کار گذاشت. با این حال دندان‌های ایمپلنت شده تاثیری روی دندان‌های طبیعی نمی‌گذارد و سلامت کلی دهان و دندان شما را بهبود می‌بخشد. به علاوه مسواک کردن دندان‌های ایمپلنت شده خیلی راحت‌تر است.

6- دوام زیادی خواهند داشت:

و یکی از مهم ترین علت هایی که ایمپلنت دندان به شما پیشنهاد میشود این است که ، اگر از آن‌ها به خوبی مراقبت کنیم، دوام زیادی خواهند داشت. تمام موارد گفته شده تنها بخشی از دلایلی است که دندانپزشکان ایمپلنت دندانی را به عنوان یک جایگزین مناسب برای دندانهای از دست رفته میدانند و آن را به مراجعین خود پیشنهاد میکنند.

گارانتی ایمپلنت چه مزایایی دارد ؟ حتما بخوانید : گارانتی ایمپلنت چه اهمیتی دارد ؟

انواع ایمپلنت سوئیسی کدام است؟

در مورد ایمپلنت سوئیسی باید گفت که کشور سوئیس دارای تنوع زیادی در ساخت انواع مختلف ایمپلنت ها با تکنولوژی های بسیار بالا می باشد که قیمت های متفاوتی به دلیل تفاوت در کمپانی های ساخت و تولید و همچنین مشخصات متفاوتشان دارند ، از معروفترین انواع این کشور میتوان به :

1- ایمپلنت اس پى آى (SPI)

اس پی آی یک برند ایمپلنت سوئیسی که در ایران دارای نمایندگی است، قیمت بالایی دارد که با توجه به کیفیت بسیار بالای آن قابل قبول می باشد؛ شرکت سازنده این برند، شرکت تومن مدیکال، یکی از قدیمی ترین و موفق ترین شرکت های سوئیس در حوزه ساخت ایمپلنت در دنیاست. برند اس پی آی مدل اکتیو دارد که امکان بارگذاری پروتز تا 45 روز را فراهم می کند.

2- ایمپلنت اس آى سى (SIC)

یکی از برندهای پر فروش ایمپلنت سوئیسی در ایران به دلیل قیمت بسیار مناسب آن، ایمپلنت اس آی سی می باشد. برندی که خیلی قدیمی نیست و در ایران دارای نمایندگی می باشد. درجه کیفیت ایمپلنت اس ای سی در رده ایمپلنت های کره ای، با کیفیت متوسط، می باشد اما عموما به دلیل کشور سازنده آن و معروفیتی که برند اشترومن سوئیسی دارد در انتخاب نسبت به برندهای کره ای در اولویت قرار دارد.

3- ایمپلنت بیودنتال (Biodental Implant)

یکی از برندهای موفق ایمپلنت سوئیسی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و دارای نمایندگی می باشد و البته جزو برندهای تقریبا جدید محسوب می شود، بیودنتال می باشد. البته این برند پیشرفت خود را مدیون ایجاد تغییراتی می باشد که اخیرا در طراحی های جدیدش داده است و اباتمنت هایی با جنس زیرکونیوم ارائه داده است.

ایمپلنت سوئیسی اشترومن چه ویژگی هایی دارد

4- ایمپلنت ایده (Ihdeh)

این ایمپلنت در ایران دارای نمایندگی است و قیمت ارزان و مناسبی دارد؛ به همین دلیل از جانب اکثر دندانپزشکان با استقبال بالایی مواجه می شود. اما در رنکینگ جهانی در سطح متوسط قرار دارد.

5- ایمپلنت اشترومن (ITI Strumann )

کیفیت بالا و طراحی های خاص برند اشترومن از سال 1985 تا به حال، این شرکت را به یکی از موفق ترین شرکت های ساخت ایمپلنت های دندانی در دنیا تبدیل نموده است؛ این برند از بهترین برندهاست چرا که به دلیل قابلیت سازگاری بالایش با فیزیولوژی بدن انسان، در کمترین زمان و به آسانی با فک جوش می خورد و ماندگاری بسیار بالایی هم دارد. این ایمپلنت از گران قیمت ترین ایمپلنت های دنیاست که با توجه به مزایای آن، این موضوع قابل توجیه است.

6- ایمپلنت TRI

ایمپلنت (TRI)یکی از ایمپلنت های جدید سوئیسی می باشد که همانند ایمپلنت ایده، یک ایمپلنت ارزان قیمت و با کیفیت متوسط است. این نوع ایمپلنت سوئیسی از نظر فرم کاملا شبیه ایمپلنت آمریکایی اسکرونت زیمراست. TRI ایمپلنتی با قیمت مناسب و کیفیت خوب است که کمتر در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. 

ایمپلنت پاسپورتی چیست حتما بخوانید : ایمپلنت پاسپورتی چیست ؟

کشورهای مختلف سازنده ایمپلنت دندان کدامند؟

کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی اقدام به ساخت ایمپلنت های مختلفی کرده اند که این موضوع باعث تردید بیماران در انتخاب نوع ایمپلنتی می باشد که می خواهند از آن استفاده نمایند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به انجام ایمپلنت با انجام تحقیقات کامل و اطمینان خاطر برند مورد استفاده خود را انتخاب نمایند تا بعدها دچار پشیمانی نشوند.

ایمپلنت های اروپایی دارای قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر ایمپلنت ها هستند و عمدتا در کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا ساخته و تولید می شوند اما در ایران برندهای اروپایی زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند، اکثر ایمپلنت های مورد استفاده در ایران ساخت کشور کره می باشند. در مورد ایمپلنت های آمریکایی باید این نکته را مد نظر قرار دهید که اکثر این برندها تحت لیسانس شرکت های آمریکایی هستند اما تولید و پکیجینگ آن ها در کره جنوبی انجام می شود.

اما برندهای ایمپلنت سوئیسی دارای بیش ترین سطح کیفیت و مرغوبیت می باشد و به دلیل قیمت معقولانه تری که در کنار کیفیت بالای کار ارائه می دهد، خیلی مورد توجه قرار گرفته اند و در بازار طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

نام کشور سانده نمی تواند تضمین دهنده کیفیت ایمپلنت ها باشد و ایمپلنت های ساخته شده حتی توسط یک کشور واحد می تواند دارای درجه بندی از کیفیت بسیار بالا تا کیفیت پایین باشد که باز هم این موضوع بر روی قیمت آن ها موثر است. توجه داشته باشید که هرچقدر هم که ایمپلنت گران قیمت و با کیفیتی انتخاب نمایید در صورتی که توسط دنداپزشک متخصص و حرفه ای فرایند کاشت آن انجام نشود، به نتیجه مطلوب نخواهید رسید و عواقب بدی در پی خواهد داشت بنابراین لازم است که در انتخاب پزشک متخصص خود خیلی دقت کنید و با انجام تحقیقات کامل اقدام نمایید.

تماس با مطب دکتر پیام حیاتی