ایمپلنت آلمانی

ایمپلنت آلمانی از کیفیت و استحکام خوبی برخوردار هستند. شرکت‌های آلمانی در ساخت ایمپلنت مطرح بوده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته از این ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود. اما لازم است بدانید که معمولا قیمت ایمپلنت‌های آلمانی بالا است.

تا همین چند دهه گذشته، اگر فردی به دلایل گوناگون دچار بی‌دندانی کامل یا موضعی می‌شد؛ هیچ راه درمانی جز استفاده از انواع دست‌دندان برایش وجود نداشت! استفاده از دست‌دندان مشکلات بسیار زیادی مثل لق خوردن دست‌دندان، تحلیل استخوان فک و نیاز به خارج‌کردن آن در هنگام خواب داشت.

ولی امروزه دیگر نیازی نیست تا افراد نگران دندان‌های از بین رفته خود باشند؛ زیرا روش‌های مختلفی برای درمان انواع بی‌دندانی وجود دارد. یکی از این روش‌های درمانی، انجام ایمپلنت است. ایمپلنت‌ها برخلاف دست‌دندان، هنگام غذاخوردن و صحبت‌کردن داخل دهان، لق نمی‌زنند، در دهان شما ثابت هستند و از تحلیل لثه جلوگیری می‌کنند.

متقاضیان استفاده از روش درمانی کاشت ایمپلنت در جهان، به‌صورت روزافزون روبه‌افزایش هستند؛ به همین دلیل تاکنون بیشتر از ۱۵۰۰ ایمپلنت مختلف توسط کشورهای مختلف جهان، تولید شده است. در کشور ایران تنها ۵۰ مدل از این ایمپلنت‌های دندان، مورداستفاده قرار می‌گیرد که ایمپلنت آلمانی ، یکی از آن‌هاست!

ایمپلنت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که میدانید ایمپلنت، فلزی از جنس تیتانیوم است که به کمک جراحی و به‌جای دندان ازدست‌رفته، داخل لثه کاشته می‌شود. درصورتی‌که شما واجد شرایط کاشت ایمپلنت باشید؛ ابتدا لثه شما باز شده و به کمک دریل سوراخی داخل استخوان فک شما ایجاد می‌شود؛ سپس پایه ایمپلنت داخل استخوان فک قرار گرفته و لثه بخیه می‌خورد.

پس از گذشت ۳ الی ۴ ماه که ایمپلنت با استخوان فک شما به‌خوبی جوش خورد؛ نوبت مراحل قالب‌گیری و گذاشتن تاج دائمی دندان می‌رسد. این دندان از نظر ظاهری کاملاً شبیه به دندان طبیعی شماست و شما می‌توانید از غذاخوردن با آن لذت ببرید. انواع ایمپلنت دندان موجود در ایران عبارت است از:

  • ایمپلنت آلمانی
  • ایمپلنت کره‌ای
  • ایمپلنت ایرانی
  • ایمپلنت ایتالیایی
  • ایمپلنت سوئیسی
  • ایمپلنت فرانسوی
  • ایمپلنت آمریکایی
  • و…

چرا انتخاب بهترین برند ایمپلنت ، مهم است ؟

قبل از اینکه بهترین برند ایمپلنت آلمانی را به شما معرفی کنیم؛ ابتدا باید به‌درستی از اهمیت و حساسیت انتخاب یک ایمپلنت دندان باکیفیت، اطلاع داشته باشید و علت اینکه همواره دندانپزشکان درمورد انتخاب برند ایمپلنت به شما توصیه هایی را داند را بدانید ، از مهم ترین عللی که لازم است شما برای انتخاب یک برند خود بدانید میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1- دلیل اول :

قطعاً اولین و مهم‌ترین دلیل برای مهم بودن کیفیت ایمپلنت، سلامتی دهان و دندان افراد است؛ زیرا اگر پایه فلزی ایمپلنت که داخل استخوان فک شما کاشته می‌شود، باکیفیت نباشد؛ به‌مرورزمان بافت لثه دچار عفونت و تحلیل خواهد شد! ولی این پایان ماجرا نیست… به‌مرورزمان، استفاده از ایمپلنت بی‌کیفت استخوان فک را دچار تحلیل لثه کرده و پس از لق شدن و افتادن ایمپلنت دندان هم شما امکان کاشت مجدد ایمپلنت را نخواهید داشت.

2- دلیل دوم :

زمانی که شما از یک ایمپلنت نامرغوب استفاده کنید؛ احتمال دارد که در قسمت پایه ایمپلنت دچار عفونت شوید. این عفونت می‌تواند به دندان‌های کناری هم سرایت کرده و به ریشه سالم آن‌ها را از بین ببرد! نتیجه این انتقال عفونت، پوسیدگی شدید دهانی و بی‌دندانی‌های وسیع یا حتی بی‌دندانی کامل در یک فک خواهد بود.

3- دلیل سوم :

اگر ایمپلنت دندان، از مواد اولیه بی‌کیفیت ساخته شده باشد یا در مراحل تولید ایمپلنت، استانداردهای ضروری رعایت نشده باشد؛ طول عمر ایمپلنت بسیار کوتاه خواهد بود و با کوچک‌ترین ضربه‌ای، خواهد شکست و شما متقبل صرف زمان و هزینه بیشتری خواهید شد.

چه کسانی می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟ افرادی که یک یا چند دندان از دست‌رفته دارند، گزینه‌های مناسبی برای استفاده از ایمپلنت‌های دندانی هستند. در صورت از دست‌دادن دندان به دلایل زیر ممکن است به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشید: حفره (پوسیدگی دندان). شکستگی ریشه دندان. دندان‌های از دست‌رفته مادرزادی. دندان قروچه (فشار دادن یا ساییدن دندان‌ها). بیماری لثه. آسیب صورت. ایمپلنت دندان بیماران دیابتی هم مقدور است اما باید از هفته‌ها پیش از عمل تحت نظارت پزشک قرار داشته باشند و مراقب مواردی مانند سطح گلوکز خونشان باشند. این دسته از افراد باید حتما زیر نظر پزشک، شرایطشان را مدام ارزیابی کنند. چه کسانی نمی‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟ ممکن است که ایمپلنت دندان برای شما مناسب نباشد اگر: زیر ۱۸ سال هستید. (بیشتر جراحان در این سن بیماران برای آنها ایمپلنت دندان قرار نمی‌دهند مگراینکه رشد فک متوقف شده باشد.) سیگار می‌کشید یا از محصولات تنباکو استفاده می‌کنید. بخش قابل‌توجهی از استخوان فک را از دست داده‌اید. بهداشت دهان و دندانتان ضعیف و نامناسب باشد. ایمپلنت دندان پوسیده مقدور نیست. بیماری لثه فعال یا درمان‌نشده داشته باشید. بیماری‌های خاصی مانند اختلالات استخوانی یا بیماری‌های خودایمنی داشته باشید. حتما بخوانید : ایمپلنت زیگوماتیک چه ویژگی هایی دارد ؟

ایمپلنت آلمانی چه مزایایی دارد؟

به راحتی می توان گفت کشور آلمان هم همچون سایر کشور های سوئیس و کره به تولید این تجهیزات پرداخته است. همانطور که اشاره شد، این نوع از ایمپلنت ها با دارا بودن بهترین کیفیت از تقاضای بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع ایمپلنت ها دارای مزیت هایی هستند که موجب رضایت افراد می شوند.از جمله مهم ترین مزایای ایمپلنت آلمانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رفع مشکلات جویدن یا نوشیدن
  • دارای قیمت به صرفه
  • رنگ پذیری بسیار کم
  • مقاوم در برابر ضربه
  • دارای قابلیت جذب فوق العاده برای لثه
  • سازگار با لثه های حساس
  • موجود در رنگ های متنوع و طبیعی
  • برخوردار از جنسی مرغوب و با کیفیت

انواع ایمپلنت آلمانی کدام است؟

آلمان بزرگ‌ترین تولیدکننده اروپا و چهارمین تولیدکننده در جهان است. این کشور در حمل‌ونقل، محصولات شیمیایی و تجهیزات الکترونیک در جهان مطرح است. آلمان در ساخت ایمپلنت‌های دندانی باکیفیت نیز در جهان جز بهترین‌ها بوده و تولیدکنندگان ایمپلنت آلمانی همیشه پیشتاز بوده‌اند.

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته است. اما برای کاشت دندان باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشت تا بعد از جراحی با عوارض جدی روبرو نشوید. علاوه بر مهارت و تجربه دندانپزشک، کیفیت و نوع ساخت ایمپلنت اهمیت زیادی دارد. در ادامه رایج‌ترین ایمپلنت‌های آلمانی که در ایران استفاده می‌شوند، ذکر کرده و سطح کیفیت و قیمت هر یک از آنها را توضیح می‌دهیم.

۱. ایمپلنت آلمانی  ICX

ایمپلنت ICX توسط شرکت Medentis Medical GmbH ساخته می‌شود. در ساخت این ایمپلنت‌ها از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده، اما قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. برای طراحی و ساخت ایمپلنت‌های این شرکت پزشکان، تکنسین‌های دندانپزشکی و دانشمندان دانشگاه‌های مطرح فعالیت داشته‌اند.

در ساخت ایمپلنت‌ها از موادی استفاده شده است که هیچ‌گونه آلرژی ایجاد نمی‌کند. شکل مخروطی آن باعث می‌شود، تحرک ایمپلنت به حداقل برسد. ایمپلنت ICX استحکام بسیار زیادی داشته و احتمال شکستن آن خیلی کم است. پوشش آن آب‌دوست بوده که باعث کاهش طول دوره بهبودی می‌شود.

۲. ایمپلنت آلمانی General

شرکت ایمپلنت جنرال در سال ۱۹۹۸ در آلمان تاسیس شد. بیش از ۸ مدل ایمپلنت در این شرکت ساخته شده است. ایمپلنت جنرال شکل مخروطی داشته و داخل استخوان کمترین تحرک را دارد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دندانپزشکان از ایمپلنت آلمانی جنرال استفاده می‌کنند.

۳. ایمپلنت آلمانی DRS (Ratio)

ایمپلنت Ratio یکی از انواع ایمپلنت آلمانی است که بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند. بیش از ۲۰ سال است که ایمپلنت‌های Ratio در سطح جهانی استفاده می‌شوند. بیش از ۱۲ مدل ایمپلنت با شکل مخروطی و مستقیم در این شرکت ساخته می‌شود. پیشرفته‌ترین ایمپلنت برند Ratio سطح سرامیکی داشته که کیفیت و استحکام بسیار بالایی دارد.

۴. ایمپلنت آلمانی Bego

ایمپلنت آلمانی Bego در سال ۱۸۹۰ در آلمان تاسیس شد. در بیشتر از ۸۳ کشور دنیا از این ایمپلنت برای کاشت دندان استفاده می‌شود. این شرکت پیشرفت‌های زیادی در ساخت ایمپلنت دارد. ایمپلنت Bego همانند بسیاری از برندهای آلمانی به شکل مخروطی طراحی می‌شود. این شکل باعث عدم تحرک ایمپلنت داخل استخوان شده و بسیاری از عوارض را کاهش می‌دهد. ایمپلنت آلمانی Bego به گونه‌ای طراحی شده است که بدون هیچ تحرکی داخل استخوان فک قرار بگیرد.

۵. ایمپلنت آلمانی Argon

برند Argon در ساخت ایمپلنت‌های مخروطی پیشتاز بوده و به همین دلیل شهرت زیادی دارد. این شرکت تمامی سیستم‌های ایمپلنت و پیوند آلوژنیک را منحصرا در آلمان تولید می‌کند. Argon در کیفیت و ایمنی مطرح بوده و تست‌های مختلفی برای بارگذاری و اتصال ایمپلنت به اباتمنت انجام می‌دهد.

ایمپلنت‌های مخروطی این شرکت شیب ۱٫۵ درجه داشته که باعث تناسب نیرو می‌شود. این شرکت همچنین در ساخت ایمپلنت‌های دیجیتال و بهینه‌سازی آنها اقدامات موثری انجام داده است.

همه چیز در رابطه با ایمپلنت آلمانی که باید بدانید

۶. ایمپلنت آلمانی Xive

ایمپلنت آلمانی Xive در بسیاری از کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شرکت بیش از ۱۰۰ سال است که در زمینه کاشت دندان فعالیت می‌کند. ایمپلنت Xive هم به‌صورت ایمپلنت‌های معمولی دومرحله‌ای و هم به‌صورت ایمپلنت پانچ تولید می‌شود. ایمپلنت XiVE ۳.۰ برای افرادی که مشکلات استخوان داشته یا دندان‌های جلویی را ازدست‌داده‌اند، استفاده می‌شود.

برند آلمانی Xive از جنس تیتانیوم خالص بوده و هیچ‌گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند. سطح این ایمپلنت‌ها متخلخل بوده و باعث همجوشی بهتر استخوان با ایمپلنت می‌شود. این شرکت به زیبایی‌شناسی نیز توجه ویژه‌ای داشته و روکش‌هایی طراحی می‌کند که بسیار شبیه به دندان طبیعی باشد.

ایمپلنت آلمانی Xive جز ایمپلنت‌های گران محسوب می‌شود. این نوع ایمپلنت‌ها کیفیت و استحکام بسیار بالایی داشته و به‌خوبی با استخوان فک ادغام می‌شوند. بسیاری از دندانپزشکان خاطرنشان می‌کنند که این ایمپلنت در ۹۹.۶% موارد درمان موفقیت‌آمیزی ارائه داده و یکی از راحت‌ترین ایمپلنت‌ها حین جراحی است.

۷. ایمپلنت آلمانی Alphatech

یکی از بهترین انواع ایمپلنت آلمانی برند Alphatech است. ایملپنت‌های Alphatech از تیتانیوم خالص درجه ۴ و ۵ ساخته می‌شود. پایه آنها شش‌ضلعی بوده و بدون تحرک درون استخوان قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۱ این شرکت از سیستم زاویه‌بندی استفاده کرد. این سیستم باعث می‌شود، بتوان حداقل ۴ ایمپلنت در فک پایین و ۶ ایمپلنت در فک بالا قرار داد.

۸. ایمپلنت آلمانی Ritter

سیستم ایمپلنت آلمانی Ritter در عین ساده بودن بسیار پیشرفته است. آنها از جنس تیتانیوم درجه ۵ با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است، درجه ۵ به معنای کیفیت پایین یا بالای ایمپلنت نیست. در هرکدام از گریدها تیتانیوم با مواد خاصی ترکیب شده است تا بهترین متریال تولید شود.

در این شرکت ایمپلنت‌ها تحت فرایند سندبلاست قرار می‌گیرند. این فرایند تفاوت زیادی ایجاد کرده و باعث می‌شود، پروتئین‌های پلاسما و خون در ریز منافذ ایمپلنت جمع شوند. در نتیجه پیوند با استخوان و بهبودی سریع‌تر اتفاق میفتد.

مقایسه ایمپلنت آلمانی با رقبای خود

همانطور که در بالا اشاره کردیم ایمپلنت آلمانی جزو محبوب ترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های دنیا است ، اما لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که این ایمپلنت ها تنها انواع مرغوب ایمپلنت های موجود نیست و لازم است با ایمپلنت های سوئیسی و ایمپلنت های کره ای رقابت سرسختانه ای را داشته باشند ، بیایید مقایسه ای ساده بین این ایمپلنت ها داشته باشیم

1- ایمپلنت آلمانی یا سوئیسی

یکی از انواع محبوب و مورد توجه ایمپلنت ، نوع سوئیسی آن است ، قطعا شما نیز در مورد کیفیت بالا و محبوبیت این ایمپلنت ها مطالب بسیاری را شنیده و یا خوانده اید و حتی در مورد آن از دندانپزشک خود نیز توصیه هایی را داشته اید ، اگر بخواهیم ایمپلنت آلمانی را ایمپلنت سوئیسی مقایسه کنیم، اولین موضوع مورد مقایسه کیفیت است.

در اصل برای مقایسه ها باید برند به برند در نظر گرفته شود اما کیفیت ایمپلنت آلمانی به ایمپلنت سوئیسی کاملا نزدیک است اما اگر بخواهیم یک کدام را انتخاب کنیم، ایمپلنت های سوئیسی کیفیت بهتری با اختلاف بسیار کمی دارند. از نظر هزینه، ایمپلنت های آلمانی هزینه های کمتری به نسبت ایمپلنت های سوئیسی دارند.

2- ایمپلنت آلمانی بهتره یا کره ای

امروزه ایمپلنت های کره ای با پیشرفت روز افزون خود کیفیت بسیار مناسبی دارند و توانسته اند جایگاه پرقدرتی در میان انواع برندهای موجود از ایمپلنت دندان در میان مصرف کنندگان به دست آورند اما این نکته را نمیتوان نادیده گرفت که ایمپلنت های آلمانی هنوز هم کیفیت بالاتری به نسبت آن دارند. نقطه قوت ایمپلنت های کره ای در برابر ایمپلنت های آلمانی، هزینه ایمپلنت مقرون به صرفه آن می باشد.

همه چیز در رابطه با تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان حتما بخوانید : تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان

چگونه طول عمر ایمپلنت آلمانی را افزایش دهیم؟

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که نیاز به جراحی ایمپلنت دارید و یا حتی از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته خود استفاده کرده اید لازم است بدانید که میزان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت آلمانی به سه عامل بستگی دارد:

  1. کیفیت ایمپلنت المانی
  2. میزان تجربه و مهارت جراح دندان‌پزشک
  3. رعایت کامل و دقیق مراقبت‌های بعد از جراحی کاشت ایمپلنت

اگر بهترین برند ایمپلنت آلمانی توسط بهترین متخصص کاشت ایمپلنت برای شما گذاشته شود؛ شما هم به‌خوبی و بادقت تمام مراقبت‌های بعد از جراحی ایمپلنت را انجام دهید؛ احتمال موفقیت جراحی و طول عمر آن نیز، بیشتر خواهد شد. اما لازم است برای بالا بردن طول عمر ایمپلنت آلمانی یا هر برند دیگری به نکات مراقبتی زیر توجه ویژه ای داشته باشید

  1. رعایت بهداشت دهان و دندان (مسواک، نخ دندان، دهان‌شویه، استفاده از مسواک بین‌دندانی و واترجت)
  2. انجام چکاپ‌های دوره‌ای ۶ماهه از ایمپلنت و سایر دندان‌ها
  3. عدم استفاده از شوینده‌های اسیدی و غیراستاندارد برای تمیزکردن ایمپلنت
  4. درصورتی‌که دچار عارضه دندان‌قروچه یا سایش دندان هستید؛ باید از محافظ شبانه استفاده کنید.
  5. کنترل بیماری دیابت و قند کنترل نشده
  6. عدم مصرف دخانیات، به‌خصوص ۱ هفته قبل و بعد از جراحی کاشت ایمپلنت
  7. کاهش مصرف مواد غذایی رنگی و صنعتی مانند قهوه و نوشابه
  8. عدم ضربه و فشار به روکش ایمپلنت (شکستن پسته و بادام با دندان)
  9. ترک عادت‌هایی که موجب تحلیل لثه می‌شوند. (سفت مسواک‌زدن – جهت اشتباه در مسواک‌زدن – زیاد مسواک‌زدن – عدم توجه به جرم و پلاک در دهان و…)

قیمت ایمپلنت آلمانی

همانطور که در قسمت های دیگر این مقاله اشاره شد، این نوع ایمپلنت هزینه بالایی دارد و قیمت برخی از برندهای آن نسبت به انواع دیگر بیشتر است. بنابراین برای استفاده از این نوع ایمپلنت ها باید هزینه زیادی را در نظر بگیرید به خصوص اگر قصد دارید تمام دندان های فک را با ایمپلنت های آلمانی ترمیم کنید. به طور کلی هزینه در شرایط مختلف یکسان نیست و مواردی وجود دارد که ممکن است باعث کاهش یا افزایش هزینه برای متقاضیان شود، از جمله:

  • تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند و از ایمپلنت مناسب برای آنها استفاده می شود.
  • مارک ایمپلنت آلمانی استفاده شده است
  • متخصص ایمپلنت و دستمزد او
  • کلینیک دندانپزشکی و تجهیزات و امکانات آن
  • شهر و استان
  • بیمه درمانی و نوع آن

تماس با مطب دکتر پیام حیاتی