• تصویر کاربر فرحزاد دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    خونریزی لثه حین کشیدن نخ دندان و مسواک به چه معنی است ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      لثه طبیعی و سالم حین کشیدن نخ دندان و مسواک زدن هرگز دچار خونریزی نمیشود . در صورتی که بدنبال این دو کار خونریزی مشاهده نمایید نشانه بیماری لثه می باشد که حتما باید به دندانپزشک مراجعه نمایید . متاسفانه برخی مراجعین ابراز می دارند که به دنبال مشاهده خونریزی از لثه حین کشیدن نخ دندان یا مسواک اقدام به ترک این کار کردند . در حالی که تحت هیچ شرایطی ترک اعمال بهداشتی توصیه نمیگردد .
      بنابراین با مشاهده خونریزی لثه حین اعمال بهداشتی دهان به سرعت به دندانپزشک خود مراجعه نمایید و این علامت اخطار را جدی بگیرید
  • تصویر کاربر mahdieha دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    آیا به دنبال درمان ریشه باز هم دندان ممکن است درد داشته باشد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      بدنبال درمان ریشه مناسب گاه باز هم در چند هفته نخست درد دارد و این درد طبیعی است و به مرور زمان خود به خود برطرف میشود بنابراین زیاد جای نگرانی نیست . گاه حتی بدنبال درمان ریشه بیمار دچار تورم شدید در ناحیه مبتلا و حتی صورت میشود که باز هم جای نگرانی ندارد و طی روزهای آینده برطرف خواهد شد و در این مواقع به دندان پزشک خود اطلاع دهید و به وی اعتماد نمایید .
  • تصویر کاربر پریا دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    عصب کشی یا درمان ریشه به چه معنا ست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      همانطور که گفته شد در صورتی که عفونت به داخل دندان گسترش یابد آنتی بیوتیک ها قادر به درمان آن نمی باشند و باید میکروب ها به طریقه فیزیکی از داخل دهان خارج شوند و با مکاده ای مناسب داخل کانال دندانی پر شود . به این فرایند در اطصطلاح عصب کشی یا به صورت صحیح تر درمان ریشه root canal therapy گویند .