مشاهده همه پرسش‌ ها، صفحه 10 | دکتر پیام حیاتی-دندانپزشک
آدرس: آیت الله کاشانی خیابان اعتمادیان برج شیری طبقه اول واحد 4

از دکتر بپرسید

• تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 1 هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 37 سالمه عکس دندان عقل نهفته خودمو میفرستم هیچ دردی نداره میخوام ببینم لازم هست جراحیش کنم یا نه ؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 1 هفته پیش)

سلام وقت بخیر

در حالت عادی جراحی های دندان عقل بهتر است تا زیر 35 سالگی انجام شود . در مورد شما با توجه به اینکه دندان عقل به عصب نزدیک است باید عکس CBCT تهیه کنید تا مشخص شود ریشه درگیر عصب هست یا خیر . اگر دندان سر باز کرده و کمی از آن بیرون زده باشد باید جراحی شود چون باعث التهاب لثه ، گیر غذایی و حتی ایجاد بوی بد دهان شود ولی در صورتی که هنوز سر باز نزده فعلا آن را نکشید . فراموش نکنید با توجه به وضعیت دندان هر وقت که احتیاج به جراحی وبد عکس CBCT  را حتما از دندان خود تهیه کنید .

• تصویر کاربر مصطفی شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 2 هفته پیش) مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید، ناحیه پشت گوش چپ بنده از اواخر زمستان متورم شده و گاهی به ویژه در سرما و کم خوابی، سمت چپ سر و پیشانی و لثه و چند دندان سمت چپ صورتم خفیف ولی ادامه دار درد می کند و پوست سرم هم کمی جوش می زند. به تازگی متوجه شده ام که دندان عقل بالای سمت چپ دهانم کمی خراب شده است.( وسطش در منتهی الیه لثه یک ذره خالی شده). قبلا به پزشک عمومی برای تورم گوش مراجعه کردم که قطره و آنتی بیوتیک داد ولی تورم استخوان پشت گوشم فروکش نکرده و هر از چند گاهی سمت چپ لثه ام عفونت می کند و طرف چپ صورت و گردنم و ناحیه متورم پشت گوشم توأمان درد می کنند. ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 2 هفته پیش)

سلام وقت بخیر

گاهی عفونت و پوسیدگی در نواحی دندان های فک بالا و به خصوص دندان عقل می توانند باعث تورم غدد لنفاوی در ناحیه پشت گوش شوند. به همین دلیل دندان های شما باید معاینه شوند و پوسیدگی دندان عقل شما برطرف شود و یا در صورت لزوم دندان کشیده شود

• تصویر کاربر صابر شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 2 هفته پیش) مشاهده پرسش
    من الان ٢ روزه بشدت دندان عقلم درد ميكنه و تازه امروز شروع كردم به خوردن قرص آموكسى سيلين
    گوشمم داخلش بشدت درد ميكنه چكار كنم
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 2 هفته پیش)

سلام وقت بخیر

شما باید اول به دندانپزشک مراجعه و عکس از فک تهیه کنید و از آنتی بیوتیک و داروهای مناسبی که دکتر با توجه به معاینه وضعیت دندان برای شما تجویز میکند استفاده کنید . و بعد از آن در صورت نیاز جراحی و یا حتی کشیدن دندان را با توجه به نظر دندانپزشک انجام دهید .

دکتر پیام حیاتی