آدرس: آیت الله کاشانی خیابان اعتمادیان برج شیری طبقه اول واحد 4

از دکتر بپرسید

• تصویر کاربر ایلیا شنبه ۲۳ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    استفاده از پودر استخوان و غشا در کنار دندان چه فایده ای دارد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی شنبه ۲۳ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      استخوان از دست رفته و یا تضعیف شده نمیتواند به خوبی از دندان حمایت کند . در مواردی که به هر دلیل (همچون بیماری های التهابی لثه و تحلیل بافت سخت پشتیبان ) استخوان و بافت های اطراف دندان تضعیف و یا از بین رفته باشد باید با بهره گیری از مواد بازسازی کننده بافتی آن را تقویت ، ترمیم و بازسازی نمود . استفاده از پودر استخوان و غشا در انجام این مهم نقش موثری دارند ، که بر حسب نوع پودر و غشای مصرفی میتوانند با ایجاد داربست مناسب و تحریک سلول های ناحیه بازسازی در ترمیم و بازتوانی ناحیه کمک کنند . بازسازی استخوان اطراف دندان باعث از بین رفتن ضایعات استخوانی ، بهبود تراز استخوان و افزایش ماندگاری دندان های طبیعی میشود ، اگر چه میزان موفقیت این درمان ها در دندان ها و ضایعات استخوانی متفاوت یکسان نمی باشد . برای اطلاع از درصد موفقیت با درمانگر خود مشورت نمایید .
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۲۳ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    آیا استخوان تحلیل رفته اطراف دندان را میتوان بازسازی کرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی شنبه ۲۳ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      بر اثر عفونت های لثه ای و تخریب بافت های نگهدارنده دندان ، التهاب لثه به صورت عفونت پریودنتال یا پریودنتیت در می آید . التهاب لثه را میتوان با روش های غیر جراحی مانند جرم گیری و کورتاژ برطرف نمود . نتیجه بالینی این درمان ها ، کاهش خونریزی از لثه و بازگشت رنگ طبیعی صورتی رنگ به این بافت است . اما ضایعات عمقی تر و تحلیل های استخوانی نیاز به جراحی های پریودنتال دارند . در طی جراحی ، بافت لثه کنار زده میشود و سطح ریشه دندان از رسوبات باکتریایی پاک میشود . در مواردی که شکل ضایعه استخوانی اجازه دهد تلاش برای بازسازی استخوان صورت میگیرد . در این حالت باید از مواد پیوند استخوان و غشای محافظ استفاده نمود . به این نوع درمانها که با هدف بازسازی ساختارهای پشتیبان دندان صورت میگیرد بازسازی پریودنتال میگوییم .
  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    درمان ایمپلنت به زیبایی لبخند کمک خواهد کرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      در صورتی که یک یا تعدادی از دندان های قدامی (ناحیه زیبایی دهان) خود را از دست داده اید ، بهترین گزینه برای دست یافتن به زیبایی دهان و دندان استفاده از ایمپلنت های دندانی است تا دوباره لبخند زیبای خود را به دست آورید . تقریبا در تمامی موارد ، روکش های روی ایمپلنت همانند دندان طبیعی می باشند و یادآور دندان های از دست رفته شما خواهند بود .
  • تصویر کاربر سوسن یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    آیا بیماری پریودنتال میتواند بر ایمپلنت های دندانی تاثیر بگذارد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      بیماری های پریودنتال خطر بیماری های اطراف ایمپلنت های دندانی را افزایش می دهند ، به همین دلیل درمان بیماری های پریودنتال پیش از درمان ایمپلنت ضروری است .
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    در صورتی که من دندانهایم را بدلیل مشکلات و بیماری های پریودنتال (لثه ای) از دست داده باشم آیا میتوانم دندان های از دست رفته را با ایمپلنت جایگزین کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      بله . انتخاب ایمپلنت یک گزینه بسیار مناسب برای جایگزینی دندان است حتی اگر دندان ها بدلیل بیماری پریودنتال از دست رفته باشند . هرچند پیش از هر اقدام درمانی ، برای جایگزینی دندان ها با ایمپلنت باید به فکر درمان بیماری پریودنتال و حفظ دندان های موجود بود .
  • تصویر کاربر معصومه یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    من بیماری پریودنتال (لثه ای ) داشته ام . آیا میتوانم درمان ایمپلنت انجام دهم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      بله شما می توانید از ایمپلنت استفاده کنید . البته بدیهی است بیماری پریودنتال شما ابتدا باید بطور کامل درمان شود و سپس شما وارد مرحله درمان با ایمپلنت شوید . شما باید به این نکته توجه داشته باشید که کسانی که دچار بیماری پریودنتال بوده اند خطر بیشتری ر ابتلا به بیماری های اطراف ایمپلنت دارند . بنابراین پس از درمان پریودنتال علاوه بر مراقبت های بهداشتی دهان و دندان باید به طور منظم هر سه یا چهار ماه مراجعه کنید . بدیهی است که باید مراجعات منظم را جدی تر بگیرید .
  • تصویر کاربر صدرا یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    چه مشکلاتی ممکن است با درمان ایمپلنت همراه باشد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      مشکلات متعددی ممکن است رخ دهد که البته قابل پیشگیری ، کنترل و یا درمان خواهد بود .
      الف – تحلیل استخوان : تحلیل استخوان ممکن است در اطراف ایمپلنت رخ دهد . به همین دلیل مراجعات منظم به دندان پزشک ، رعایت بهداشت و کنترل های دقیق میتواند از وقوع آن جلوگیری کند . همچنین در صورتی که تحلیل استخوان پس از درمان در حال گسترش باشد در این جلسات مراجعه و کنترل ، درمان میشود .
      ب – عفونت : ایجاد عفونت اطرف ایمپلنت معمولا بدلیل عدم رعایت مناسب بهداشت دهان می باشد . برای پیشگیری از عفونت ، علاوه بر رعایت بهداشت دهان فردی ، با جلسات منظم مراجعه به دندان پزشک و انجام جرمگیری های دوره ای میتوان از بروز آن جلوگیری نمود .
      ج – از دست رفتن ایمپلنت : به دلایل مختلف ( عفونت و ... ) ، امکان عدم موفقیت ایمپلنت و از دست رفتن آن وجود دارد . گاه استئواینتگریشن ایمپلنت رخ نمیدهد . که در این حالت میتوان با یک ایمپلنت جدید درمان را تکرار نمود.
      د – شکستگی ایمپلنت : به ندرت شکستگی و ترک در بدنه ایمپلنت رخ میدهد ( کمتر از یک درصد ) . این مشکل معمولا در افرادی که نیروی جوندگی زیادی دارند و یا دارای برخی عادات فکی و جوندگی نامناسب ( مانند دندان قروچه ) هستند و یا در مواد غذایی بسیار سخت را با دندان های خود میشکنند ، ممکن است رخ دهد .
      ه – مشکلات مربوط به پروتز ها و رستوریشن ها (روکش ها ) : ممکن است سرامیک و چینی روی روکش ها بشکند . شکستگی های کوچک و لب پر شدگی سرامیک و چینی روکش شایع تر است چرا که فشارهای جویدن در دندان تا حدی با وجود الیاف اطراف ریشه دندان ها تحمل و متعادل میشود ، ولی در ایمپلنت این فشارها به روکش ، ایمپلنت و استخوان اطراف وارد میشود . در کمتر از 10 درصد موارد ممکن است شکستگی روکش ، شل شدن پیچ اباتمنت ، یا درآمدن روکش و یا شکستگی بریج رخ دهد . این مشکلات معمولا در افرادی دارای دندان قروچه رخ میدهد .
  • تصویر کاربر حبیب یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    آیا درمان ایمپلنت با درد همراه است ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      خیر ، پیش از درمان ایمپلنت ناحیه بی دندان توسط مواد بی حسی ، کاملا بی حس مسشود . به همین دلیل هنگام درمان ایمپلنت ، شما هیچگونه دردی نخواهید داشت . پس از درمان ایمپلنت و از بین رفتن بی حسی ، درد اندکی احساس میشود که به همین دلیل دندان پزشک برای شما داروی ضد درد معمولی تجویز خواهد کرد .
  • تصویر کاربر نجمه یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    حس ایمپلنت همانند دندان طبیعی خواهد بود ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      در اطراف ریشه دندان ها الیاف نازکی هستند که ریشه دندان را به استخوان اطراف متصل میکنند و یک از مهمترین عملکرد آنها تحما فشار هایی است که به دندان وارد میشود . به همین دلیل هنگام جویدن ، حس فشار به خوبی ، در دندان طبیعی درک میشود . در اطراف ایمپلنت این الیاف وجود ندارند در نتیجه احساس جویدن و فشار روی آن نسبت به دندان طبیعی متفاوت است .
  • تصویر کاربر یاسین یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش) مشاهده پرسش
    ایمپلنت های دندانی چند سال می مانند و کارایی دارند ؟
    1. تصویر کاربر دکتر پیام حیاتی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 1 سال پیش)
      ایمپلنت های دندانی در طولانی مدت و برای سالها با موفقیت بسیار بالایی همراه بوده اند . در گزارش های متعدد ، موفقیت و ماندگاری بیش از 35 سال گزراش شده است . در گزارش های دهه اخیر ، بیش از 90 درصد ایمپلنت ها پس از گذشت 10 سال با موفقیت بسیار بالایی روبرو بود و در عملکرد آنها هیچ اشکالی وجود نداشت .
      موفقیت طولانیمدت ایمپلنت به میزان مراقبت های بیمار و رعایت بهداشت بستگی دارد . مراجعات منظم و درمان های نگهدارنده ( مانند جرم گیری و غیره ) توسط دندان پزشک برای موفقیت و سلامت ایمپلنت ضروری است . بدیهی است استفاده از مسواک و نخ دندان و وسایل کمک بهداشتی مخصوص ایمپلنت بر سلامت و حفظ آن موثر است .
دکتر پیام حیاتی