مراقبت بعد از جراحی ایمپلنت و پیوند استخوان | مراقبت | دکتر پیام حیاتی - جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و دارای مدرک مسترشیپ ایمپلنت
آدرس: آیت الله کاشانی خیابان اعتمادیان برج شیری طبقه اول واحد 4

مراقبت بعد از جراحی ایمپلنت و پیوند استخوان

تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
توسط: دکتر پیام حیاتی
مراقبت بعد از جراحی

مراقبت بعد از جراحی مانند هر عمل جراحی دیگری لازم است . لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه و اجرا نمایید تا عمل جراحی شما موفقیت آمیز باشد .

درد :

بعد از اتمام بی حسی ممکن است درد شروع شده و حدود ۸ – ۶ ساعت بعد از عمل جراحی ممکن است بیشترین زمان احساس درد شما باشد که میتوانید از مسکن تجویز شده استفاده نمایید . به مرور زمان ، درد شما کاهش خواهد یافت .

ورم :

ممکن است صورت شما برای ۵ الی ۷ روز بعد از عمل جراحی متورم شود که میزان این تورم در اشخاص مختلف متفاوت می باشد . این تورم کاملا طبیعی است و غالبا در جراحی های پیوند استخوان و خصوصا پیوند استخوان سینوس فکی ( open sin us lift ) مشاهده میشود . جهت کاهش تورم و درد میتوانید در طول ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی از کمپرس یخ ( ۱۵ دقیقه گذاشته و ۱۵ دقیقه برداشته ) استفاده نمایید . بعد از ۴۸ ساعت میتوانید از حوله مرطوب گرم بعنوان کمپرس گرم استفاده نمایید . این کار نیز موجب کاهش درد شده و به از بین رفتن سریعتر تورم کمک میکند . کمپرس گرم را میتوانید به دلخواه تا چند روز ادامه دهید .

تغذیه :

تغذیه شما مهم است . در روز اول از مایعات خنک استفاده نمایید  و از روز دوم میتوانید از غذاهای نرم و ولرم مانند سوپ و غذاهای خرد شده ( mix ) استفاده نمایید . دقت شود تا از ناحیه جراحی شده برای جویدن استفاده نکنید . هرگز از نی برای نوشیدن مایعات استفاده ننمایید . از خوردن مواد غذایی از قبیل چیپس ، نان خشک ، پفک و … خودداری نمایید .

عفونت ایمپلنت و دردناکی آن را جدی بگیریدحتما بخوانید : عفونت ایمپلنت را جدی بگیرید

فعالیت :

تا زمانی که بخیه ها کشیده نشده اند از انجام ورزشهایی مانند : ایروبیک ، فوتبال ، وزنه برداری ، شنا ، دویدن ، تنیس و نظایر آن ها و نیز از حمام آفتاب و سونا خودداری نمایید .

خونریزی :

حضور میزان کمی خون در ۲۴ ساعت اول در دهان طبیعی می باشد .

بدنبال انجام جراحی سینوس لیفت ممکن است گاهی متوجه خون در بینی شوید که در اینصورت برای تمیز کردن آن صرفا از یک پنبه یا دستمال تمیز و مرطوب استفاده نموده و هرگز سعی نکنید با فشار هوا بینی خود را تمیز نمایید .

سیگار و الکل :

از مصرف الکل و کشیدن سیگار جدا خودداری نمایید . چون مصرف آنها سبب کاهش جریان خون به محل زخم شده و ترمیم آن را به تاخیر می اندازد و حتی ممکن است موجب عدم موفقیت عمل پیوند شود .

بهداشت دهان :

– از دهانشویه ای که برای شما تجویز شده است سه بار در روز جهت ضد عفونی نمودن ناحیه عمل استفاده نمایید . و سعی کنید هر بار حداقل ۳۰ ثانیه دهانشویه در دهان و خصوصا در ناحیه جراحی شده به آرامی گردانده شود .

– میتوانید در طول روز علاوه بر دهانشویه از آب نمک نیز بطور مرتب برای شستشوی دهان استفاده نمایید این کار به تمیز نگه داشتن ناحیه جراحی شده و به ترمیم زخم کمک میکند .

– روزی سه بار دندانها را مسواک بزنید ، هرگز مسواک زدن را در زمانی که بخیه دارید قطع نکنید و دقت کنید تا مسواک به نخهای بخیه آسیبی نرساند .

– با زبان محل جراحی شده و نخهای بخیه را لمس نکنید .

– چنانچه عمل پیوند استخوان برای شما انجام شده ممکن است در روزهای اول مقدار کمی از پودر استخوان را در دهان احساس نمایید این امر کاملا طبیعی است .

دکتر پیام حیاتی دندانپزشک و متخصص جراحی ایمپلنت و سفید کردن دندان

دکتر پیام حیاتی دکتر دندانپزشک عمومی از دکتر بپرسید

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما حداکثر تا 24 ساعت آینده از طریق  ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید