طرح لبخند هالیوودی

طرح لبخند هالیوودی یکی از روش های و نام های اصلاح طرح لبخند است که ممکن است آن را شنیده باشید ، طرح لبخند هالیوودی به نمایش گذاشتن دندان ها و لثه ها در وضعیت مناسبی گفته میشود که با جذابیت خاصی روی چهره ی فرد کاندید جلوه نمایی میکند و او را زیباتر مینمایاند.

این فرآیند بهبود لبخند و داشتن لبخند زیبا است که توسط دندانپزشک از طریق یک یا چند روش زیبایی دندان از قبیل لمینیت یا لامینیت، ونیر یا کامپوزیت ونیر، باندینگ دندان، کاشت دندان و سفید کردن دندان یا بلیچینگ و روکش گذاری با روکش های فول و تمام سرامیک دندان، اصلاح لبخند لثه ای و غیره انجام می شود. با این روش ها رنگ، شکل، فرم، موقعیت و سایر موارد در دندان ها اصلاح می شود و لبخندی زیبا و جذاب به داوطلب اصلاح طرح لبخند هدیه می شود.

طرح لبخند هالیوودی مناسب برای چه کسانی است ؟

متقاضی مناسب برای طرح لبخند هالیوودی زیبا، فردی است که فقط می‌خواهد نقص‌های خدشه‌دار کننده زیبایی لبخند را برطرف کند. بنابراین متقاضیان این درمان باید از سلامت نسبی دهان و دندان برخوردار باشند و دچار بیماری لثه یا پوسیدگی دندان نباشند. افرادی که دارای مشکلاتی مثل :

1- بدرنگ شدن جزیی تا شدید دندان‌ها

2- لب‌پر شدن، ترک خوردن یا دیگر آسیب‌های جزئی که به ساختار دندان صدمه نزده است.

3- بدشکل بودن دندان‌ها

4- نامرتب و کج بودن جزیی دندان‌ها

5- یک اندازه نبودن فاصله بین دندان‌ها

6- بافت اضافی لثه یا یکنواخت نبودن خط لثه

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

هر دهان و دندانی ویژگی های خاصی دارد و درک این ویژگی ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند. معمولاً طرح لبخند هالیوودی دارای متد متعددی است و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان می تواند ترکیبی از روش های زیر باشد که تشخیص و روند کار با متحصص و دندانپزشک زیبایی است:

1. باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مطمئن و بی خطر است که برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان ها به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از این روش می توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده کرد. این روش در زمان کم و کمتر از یک ساعت امکان پذیر است. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی که با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

2. سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش های متداول  برای اصلاح طرح لبخند است که برای افرادی که به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این روش درمانی بسیار متداول است و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به همراه داشته باشد.

3. ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

ونیر پرسلاین که در اصلاح لامینت یا لمینت دندان نیز نامیده می شود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

4. روکش دندان

برای ترمیم سریع دندان‌های آسیب دیده‌ می توان از یک روکش سرامیک با دوام که منطبق با رنگ طبیعی دندان شماست، استفاده شود.

5. بریس‌های ارتودنسی

دو سیستم ارتودنسی (بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی) وجود دارد که با استفاده از یک سری بریس‌های شفاف پلاستیکی، با احتیاط و به آرامی دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌سازد.

ترمیم دندان با لیزر چگونه است ؟ حتما بخوانید : ترمیم دندان با لیزر چگونه است ؟

6. پر کردگی به رنگ دندان

استفاده از پر کردگی هم رنگ دندان جذاب تر و ایمن تر از روش های قدیمی است که در آنها از فلز برای پر کردن دندان ها استفاده می شود. امروزه می توان پر کردگی های فلزی قدیمی دندان را با مواد کامپوزیت دندانی سفید جایگزین کرد و به این ترتیب طرح لبخند را زیباتر جلوه داد.

7. کاشت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود برای این منظور از یک انکور برجسته برای روکش دندانی یا بریج (پل دندان) استفاده  شود.

8. اصلاح لبخند لثه ای

در بعضی افراد هنگام لبخند، که طول تاج دندانهایشان کوتاه است و در حین لبخند و صحبت  مقداری از لثه ها دیده می شود، که به این حالت لبخند لثه ای می گویند. این مشکل امروزه به لطف پیشرفتهایی که در علم دندانپزشکی روی داده  قابل اصلاح است بطوریکه با یک جراحی بسیار آسان و ساده با بی حسی موضعی مقداری از لثه ها بالا برده می شود و سپس با درمان لامینیت و یا ونیر کامپوزیت ظاهر لبخند بازسازی می شود .

طرح لبخند هالیوودی چیست ؟

اصلاح طرح لبخند با لومینیرز ها

لبخند هالیوودی به سفیدی و درخشش آن معروف است که روکش های لومینیرز می توانند این خصوصیت را برای دندان های شما فراهم کنند. لومینیرزها روکش های های دندانی درخشانی هستند که برای اصلاح کوتاهی ، نا منظمی ، بدرنگی و بدفرمی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. دندان که جنس سرامیکی دارد و برای زیبا سازی دندان ها استفاده می شود یکی از جدید ترین متد های زیبایی دندان است. با استفاده از این روش می توان شدید ترین نامرتبی ها ، بهم ریختگی ها ، بدرنگی ها و پریدگی دندان ها را اصلاح نمود.

مزایای لومینیرز

در استفاده از متد لومینیرز سعی می شو که بافت دندان ها تراش داده نشود و  این کار به حداقل میزان خود برسد. این مواد دچار رنگ پریدگی نمی شوند. از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند . نسبت به دیگر پروتز های دندان از شفافیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارند. در صورتی که بیمار بخواهد دندان هایش به حالت اولیه برگردد ، این پروتز ها به راحتی از روی دندان برداشته می شوند.

تفاوت لومینیرز با لمینیت

لمینیت های کامپوزیتی موادی هستند که بیشترین استفاده را برای اصلاح طرح لبخند دارند و یکی از اصلی ترین دلایلی که آن ها را از لومینیرز ها مجزا می کند این است که در نصب لازم نیست که سطح دندان ها تراشیده شوند. باید توجه داشت که در بین کامپوزیت ها و مواد پوششی دندان ها لومینیرز ها بیشترین درخشندگی را نسبت به سایر مواد دارند. از نظر استحکام لومینیرز ها مستحکم تر بوده و از نظر هزینه بالاتر از لمینیت ها هستند. از نظر ظرافت ، لومینیرز ها بسیار طریف تر و زیبا تر از لمینیت ها هستند.

خارش لثه چه علل و عوانلی دارد و چگونه میتوان از آن جلوگیری کرد حتما بخوانید : خارش لثه چه علتی دارد ؟

مزایای اصلاح طرح لبخند

1- اصلاح طرح لبخند تغییرات چشمگیری در زندگی فرد ایجاد کرده و منافع متعددی از نظر سلامت و زیبایی به دنبال دارد.

2- فواید بهداشتی و سلامت این درمان شامل کاهش خطر پر کردن بیش از حد دندان و یا فرسودگی دندان، راحت‌تر بودن مراقبت و تمیز کردن دندان است. دندان‌هایی که صاف و مرتب شده، ترمیم و یا کاشته شده‌اند، کمتر در معرض خطر پوسیدگی و عفونت قرار دارند.

3- اصلاح طرح لبخند می‌تواند به بازگرداندن زیبایی و جوانی کل صورت و حتی بهبود حالت بدن (پاسچر) کمک کند.

4- اصلاح طرح لبخند اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

5- درمان مشکلات اساسی دندان، موجب بازیابی و حفظ بهداشت دهان و دندان شما شده و در نتیجه اساس و پشتوانه‌ی محکمی برای زیبایی دندان‌های شما فراهم می‌سازد.

6- اصلاح طرح لبخند دارای فوائد دراز مدت برای سلامت کلی شما است. اغلب بیماران می‌توانند با افتخار لبخند زده و اعتماد به نفس بیشتری در موقعیت‌های اجتماعی یا کاری داشته باشند.

هزینه اصلاح طرح لبخند هالیوودی

مدت درمان و هزینه اصلاح طرح لبخند هالیوودی به دندان پزشک، نوع بیمه درمانی، وضعیت بهداشتی دندان و میزان اصلاح بستگی دارد. هر چقدر برای داشتن لبخند زیبا به درمان پیچیده تری نیاز باشد قیمت و هزینه درمان طراحی لبخند نیز افزایش می یابد. در هنگام مشاوره، دندانپزشک تمامی این عوامل را در نظر خواهد گرفت و طرح لبخند ویژه ای را با قیمت و دستمزد مورد نظرش پیشنهاد خواهد کرد. البته عرف در این رابطه دستمزد بصورت واحدی اعلام میشود و پزشکان زیبایی دندان به ازای هر واحد مبلغی را اعلام مینمایند .

فراموش نکنید

لبخند یکی از گویاترین و مشخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری است. لبخند زیبا و با اعتماد به نفس، شخصیتی درخشان را از شما به نمایش می‌گذارد و تاثیر مثبتی را در اطرافیان ایجاد می‌کند. کافی است خودتان را زیبا بدانید و نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید، تا بازتاب این حس رضایت را در دیگران نیز مشاهده کنید. دندانپزشکی زیبایی مدرن تحول چشمگیری را در زمینه اصلاح طرح لبخند به وجود آورده است.

اگر دستیابی به لبخند رویایی‌تان مستلزم انجام بیش از یک درمان باشد، روش های درمان طرح لبخند به شما پیشنهاد می‌شود که با بهره‌گیری از ترکیبی از روش‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی لبخندی هالیوودی و جذاب را بر روی لبان شما می‌نشاند. اصلاح طرح لبخند دندان به رفع نواقصی جزئی مانند ترمیم شکستگی، لب‌پر شدن و کجی دندان‌ها، از بین بردن لکه‌ها و زردی دندان و جایگزینی دندان غائب می‌پردازد. و زیبایی

 

 

متخصص بیماری های دهان و دندان