کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت و نحوه درمان آن نکته ای است که قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم اما قبل از آن بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود.

پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

انواع ایمپلنت کدام است ؟

اکثر ایمپلنت های موجود در کشور ساخت کشور کره هستند و تعداد اندکی برند های اروپایی و کمتر امریکایی نیز موجود است. ایمپلنت هایی که امریکایی باشند اکثرا تحت لیسانس کمپانی های معتبر امریکایی نظارت و در کشور کره جنوبی تولید و بسته بندی می شوند . علت این امر نیز محدودیت های ارتباطی بین دو کشور می باشد که تامین قطعات را از کشور امریکا مشکل ساخته است. لذا باید توسط کشور واسط کلیه قطعات با کیفیت امریکایی تامین و در دسترس پزشک قرار گیرند .

کاشت دندان حتما بخوانید : کاشت دندان

ایمپلنت های اروپایی قیمت هایی بالاتر از سایر ایمپلنت ها دارند که از آن جمله فرانسه ، آلمان و ایتالیا از بهترین تولید کنندگان ایمپلنت در دنیا می باشند.در مورد انتخاب سیستم ایمپلنت با توجه به شرایط دهان و دندان و وضعیت بیمار بهترین تصمیم گیرى را دندانپزشک مى تواند براى بیمار داشته باشد و در این مورد بهتر است بیمار نظر دندانپزشک خود را جویا و به ان اطمینان کند.

مراحل قبل از کاشت ایمپلنت چیست ؟

اینکه به رند درمانی برای کاشت ایمپلنت چگونه است و برای انجام آن چه باید ها و نباید هایی را باید انجام و یا رعایت کرد نکته ای است که دکتر پیام حیاتی جراح ، دندانپزشک و دارای مسترشیپ ایمپلنت از ICOI (انجمن بین المللی ایمپلنتولوژیست ) در مورد آن و بطور کملی درمورد مراحل قبل از کاشت ایمپلنت دندان به شما توضیح می دهد :

 

 

قیمت ایمپلنت دندان و هزینه ایمپلنت دندان به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟

هزینه خدمات دندانپزشکی و قیمت ایمپلنت دندان همیشه نسبت به سایر خدمات پزشکی بیشتر بوده و علت آن نیز مسئولیت کاری بالایی که بر دوش دندانپزشک است و همچنین مواد و متریال گران قیمتی است که باید استفاده شود. از طرفی بخش زیادی از هزینه‌ای که بابت خدمات دندانپزشکی پرداخت می‌گردد صرف هزینه و مواد اولیه و متریال مصرفی می‌گردد، و اغلب خدماتی که مستلزم تخصص بالا هستند، هزینه بالایی نیز به همراه دارند.

استفاده از ایمپلنت ارزان قیمت گاها می تواند خسارات جبران ناپذیری به بیمار وارد آورد. در مطب ما قیمت هر واحد ایمپلنت از مرحله جراحی تا پروتز یعنی از مرحله کاشت تا تحویل روکش (در صورتیکه نیاز به جراحی بازسازی نداشته باشد) حدودا از دو میلیون و دویست هزار تومان شروع میشود و جراحی ایمپلنت ها توسط دکتر حیاتی که سابقه و تجربه بالایی دارند ، انجام می شود.

به خاطر داشته باشید

هر چند هزینه کاشت ایمپلنت با توجه به نوع برند انتخابی شما متفاوت است  و میتواند به عنوان یک هزینه درمانی بالا شناخته شود ، اما شما با رعایت نکات مراقبتی مثل رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین مراجعات دوره ای و منظم به دندانپزشکی میتوانید از پرداخت چنین هزینه های گرافی جلوگیری کرده و تنها هزینه را برای درمانی ساده پرداخت نمایید ، پس مراجعات دوره ای را جدی بگیرید.

تماس با مطب دکتر پیام حیاتی