ایمپلنت

ایمپلنت چیست ؟ در این مورد باید بگوییم ایمپلنت یکی از روش های درمانی موفق و پرکاربرد به منظور جایگزینی دندان از دست رفته است ، اما پیرامون این درمان سوالات بسیار زیادی مطرح است و به همین دلیل بر آن شدیم تا توضیحاتی تکمیلی پیرامون این درمان تهیه و در اختیار شما قرار دهیم . در این پست توضیحات دکتر پیام حیاتی جراح ، دندانپزشک و دارای مسترشیپ ایمپلنت از ICOI (انجمن بین المللی ایمپلنتولوژیست ) در زمینه ایمپلنت و نکات پیرامونی آن را مشاهده خواهید کرد .

 

ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد .

نکته مهمی که لازم است در مورد ایمپلنت ها و انواع گوناگون آن بدانید این است که هرچند ممکن است هزینه درمانی ایمپلنت برای بسیاری به عنوان یک درمام گران قیمت شناخته شود اما در صورتی که از ایمپلنتی ناشناخته و یا به عبارتی ایمپلنت های موجود در درجه کیفیت دو یا سه استفاده شود ، نمیتوان انتظار موفقیت در درمان را داشت و به نوعی شما مجبور به طی کردن مجدد تمامی روند درمانی خود میشوید ، پس حتما در زمنیه انتخاب یک ایمپلنت مناسب با دندانپزشک خود مشورت داشته باشید

ایمپلنت چیست حتما بخوانید : ایمپلنت چیست ؟

مراقبتهای بعد از جراحی ایمپلنت

تا اینجا با توضیحات دکتر پیام حیاتی در مورد ایمپلنت چیست به برخی سوالات شما پاسخ داده اینم ، اما نکته ای که باید بدانید این است که بعد از جراحی ایمپلنت چه مراقبت هایی را باید انجام داد . با رعاتی نکات گفته شده زیر میتوان این انتظار را داشت که درمان شما به میزان قابل توجهی شامل موفقیت میشود ، به منظور مراقبتهای بعد عمل نکات زیر را رعایت کنید :

  • پس از کاشت ایمپلنت به مدت ۱ روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری کنید.
  • شستن دهان تا ۸ ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.
  • بهتر است روز بعد از عمل جراحی، از دهان شویه استفاده شود. بهترین محلول برای شستشوی دهان کلرهگزیدین روزی ۳ مرتبه باشد.
  • نوشیدن پس از جراحی به راحتی امکان پذیر است ولی در مورد خوردن، باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد.
  • ایمپلنت های دندانی نیز همانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند. زیرا پلاکت های میکروبی باعث عفونت لثه می شوند. بنابراین، توصیه می شود از برس های بین دندانی، نخ دندان، مسواک و ترجیحا خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده گردد.
  • افرادی که از implant استفاده می کنند باید از کشیدن سیگار، خوردن قهوه و نوشیدن چای در سه روز اول پرهیز کنند.
  • به طور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت آن را کاهش می دهند.

به خاطر داشته باشید

نه تنها ایمپلنت دندان ، بلکه بسیاری از درمان های دندانپزشکی دارای هزینه های بالایی هستند و علت هم نوع درمان و مواد اولیه به کار رفته در این درمان ها و همچنین تخصص و مهارت دندانپزشک است ، اگر میخواهید این هزینه های درمانی برای شما آزار دهنده نباشد حتما به این نکته که لازم است به صورت دوره ای برای معاینات دندانی به دندانپزشک مراجعه کنید ، دقت لازم و کافی را داشته باشید ، با رعایت همین نکته ساده میتوانید از هزینه های زیاد دندانپزشکی رهایی پیدا کنید.

تماس با مطب دکتر پیام حیاتی