اشخاص خیلی حرفها را فقط با لبخند بیان می­کند، اما آنها می­توانند موارد بیشتری بیان کنند با مخفی کردن لبخند خود. این آسان است که تمایل خود را به نشان دادن مرواریدهای درون دهان خود خاموش کنید وقتیکه از بهداشت دهان و دندان خود مطمئن نیستید. بیشتر مردم اهمیت مسواک زدن و نخ دندان را درک کرده­اند، و باوجو اینکه یک شروع خوب است، اما همه کار برای داشتن دندان­های سالم نیست. شستشو دندانها با فلوراید، در بسیاری از روشها، یک ضرورت برای محافظت از دهان است.در اینجا چیزی هست شما به دانستن آن فکر کرده­اید: فلوراید چگونه باعث بهبودی سلامت دهان شما خواهد شد؟

فلوراید چگونه کار می­کند؟

فلوراید یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در پوسته زمین یافت می­شود، و امروز به بسیاری از مواد غذایی، منابع آب عمومی و مراقبت از دهان اضافه شده است. با توجه به انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، آن را حتی شده به عنوان “جنگنده حفره طبیعت،” می­نامند.

همانطور که شکرها و اسیدها به آرامی باعث تخریب دندانها می­شوند، این ماده باعث قوی شدن مینای دندان، یک لایه محافظ در اطراف همه دندانها، می­شود، بنابراین آنها تسلیم نمی­شوند. قبل از اینکه دندانهای اولیه نوزاد ظاهر شوند، لایه مینای آنها توسط مواد غذایی و نوشیدنی­ها قوی می­شود. وقتی که دندانها در اثر جویدن ترک برمیدارند، مواد طبیعی منبع فلوراید به بازسازی مینای تضعیف شده، از طریق رشد آن، کمک می­کند.

فقط برای کودکان نیست

این ماده به محافظت پوسیدگی دندان در بزرگسالان همانند کودکان کمک می­کند. فلوراید در خمیردندانها و دهان­شویه­ ها یافت می­شود، که بعنوان فلوراید موضعی شناخته می­شود، بر روی همه سنین نیز کار می­کند. بزرگسالان باید مراقب باشند اگر آنها فقط از بطری آب استفاده می­کنند. زیرا بسیاری از شرکتها این ماده را به اب اضافه نمی­کنند، روشهای درمانی اضافی ممکن است استفاده از خمیردندانهای حاوی فلوراید را تجویز کنند. در مورد این نگرانی و پتانسیلهای درمانی آن با دندان­پزشک خود بحث کنید تا مطمئن شوید که برنامه روزانه شما به اندازه کافی حاوی فلوراید است.