ایمپلنت کره ای  یا … ، کدام یکی  ؟

ایمپلنت کره ای ، ایمپلنت امریکایی یا ایمپلنت سوئیسی ؟ این سوالی است که ذهن بیماران را در هنگام انتخاب ایمپلنت به خود درگیر میکند. تنوع بالا در برند و انواع آن است که تاثیر چشمگیری بر روی قیمت تمام شده می گذارد. اینکه انواع ایمپلنت چه تفاوت هایی با هم دارد، سوال اکثر بیماران است. 

انواع ایمپلنت از نظر کشور سازنده :

1- ایمپلنت کره ای:

اکثر ایمپلنت های داخل کشور کره ای هستند.

2- ایمپلنت های اروپایی :

تعداد اندکی از این برند در کشور ما موجود می باشد. این نوع ایمپلنت ها از همه گران تر هستند و بیشتر توسط کشور های ایتالیا و آلمان و فرانسه ساخته می شوند.

3- ایمپلنت آمریکایی :

اکثرا تحت لیسانس کمپانی های معتبر امریکایی نظارت و در کشور کره جنوبی تولید و بسته بندی می شوند و علت این امر نیز محدودیت های ارتباطی بین دو کشور می باشد که تامین قطعات را از کشور امریکا مشکل ساخته است.

4- ایمپلنت سوئیسی :

از جمله برند ایمپلنت sic به علت کیفیت و تکنولوژی بالای ساخت در کنار قیمت مناسب آنها بسیار متداول می باشد.

ایمپلنت پاسپورتی چیست حتما بخوانید : ایمپلنت پاسپورتی چیست ؟

ایمپلنت های کره ای کدامند ؟

ایمپلنت های کره ای در سالهای اخیر عمده بازار ایمپلنت دندانی ایران را در دست گرفته اند. ایمپلنت های کره ای با توجه به قیمت ایمپلنت مناسب و در دسترس بودن قطعات، جاذبه ای زیادی برای جراحان و دندانپزشکان و کلینیک های دندانپزشکی دارند. باید توجه داشته باشید که برند ایمپلنت های کره ای مانند سایر محصولات کشور ها  جنس خوب و جنس نامناسب دارند که با شناخت درست میتوانید برند قابل قبول و مناسبرا بشناسید :

Osstem

برند ایمپلنت اوستم یکی از برند های معروف کره است این برند ایمپلنت لقب اولین ایمپلنت دندانی کشور کره را یدک می کشد. این ایمپلنت دندان تنها برند ایمپلنت کره ای است که توسط انجمن غذا داروی آمریکا تایید شده است و قابلیت رقابت با برند ایمپلنت دندان خوب اروپا را دارد. در آمریکا بنام های اوستم شناخته می شود . در حال حاضر دو نوع ایمپلنت دندان این شرکت در ایران ارائه می شود که نوع اس ال ای و نوع سی پی با قابلیت ساخت پروتز دو ماهه است.

برند ایمپلنت اوستم یکی از برند های معروف کره است این برند ایمپلنت لقب اولین ایمپلنت دندانی کشور کره را یدک می کشد.

Dentium

در ایران بنام ایمپلنتیوم شناخته می شود  و پر فروش ترین برند ایمپلنت کره ای در ایران است. سادگی جراحی و قیمت ایمپلنت مناسب از مزایای آن است. در رده بندی برند ایمپلنت های کره رتبه دو را دارد.

Megagen

برند ایمپلنت مگاژن یکی از ایمپلنت های خوب کره محسوب می شود معروفیت این شرکت بعد از خرید آن توسط شرکت اشترومن بیشتر شد و در حال حاضر علاوه بر کره در اروپا هم تولید می شود یکی از مراکز تولید ان در اروپا کشور لیتوانی است در دو نوع انی وان و انی ریج تولید می شود.

DIO

دی او یک برند ایمپلنت معروف کره ای است که شرکت معروف دنس پلی امریکا که برند های زایو استر و انکیلوز را در مالکیت خود دارد  انرا خریداری کرد. قیمت این برند ایمپلنت مناسب می باشد.

Neo Biotech

این برند ایمپلنت در ایران بنام سی ام ای هم شناخته می شود قیمت پایین آن جذابیت بیشتری برای بیماران و دندانپزشکان ایجاد کرده است.

Dentis

برند ایمپلنت دنتیس یک ایمپلنت دندانی متوسط کره ای است که مشکلاتی در قسمت جراحی دارد . جدیدا سطح این ایمپلنت دندانی به اس ال ای ارتقا پیدا کرده است و تنوع سایز ان بیشتر شده است

یوفیت

یکی از ایمپلنت های رده متوسط کره محسوب می شود. یک ویژگی در ایمپلنت یوفیت خصوصیت Sylbutment می باشد. در اباتمنت های قدیمی تماس فیکسچر و اباتمنت بواسطه خلل و فرج های موجود در سطح بوده که رفته رفته به علت فشارهای وارده در طی جویدن باعث افزایش فاصله و گپ میان آنها شده است .در اباتمنت های جدید یوفیت با نام Sylbutment تماس میان فیکسچر و اباتمنت بواسطه دو سطح صاف و شیارها است، این شیارها باعث عملکرد آن به صورت یک بدنه الاستیک و توزیع فشارهای وارده به در طی جویدن می شود.

انواع ایمپلنت کدام است حتما بخوانید : انواع ایمپلنت های موجود در ایران

بهترین نوع ایمپلنت کدام است ؟

بیماران هنگام مراجعه به دندان پزشک برای ایمپلنت دندان همواره به دنبال بهترین نوع ایمپلنت دندان می باشند. شاید دلیل اصلی این حساسیت، قیمت ایمپلنت دندان و هزینه ی تمام شده ی بالای این درمان است. میزان موفقیت درمان ایمپلنت همانند هر درمان پزشکی دیگری به عوامل متعددی نظیر دانش و مهارت متخصص کاشت ایمپلنت دندان ، شرایط سلامت بیمار، مراقبت‌های پس از درمان و در ‌‌نهایت نوع ایمپلنت دندان مورد استفاده بستگی دارد. بنابراین همواره می بایستی علاوه بر تمرکز بر بهترین مارک ایمپلنت، تمام موارد فوق الذکر مورد توجه قرارگیرند.

همچنین برای انتخاب بهترین نوع ایمپلنت باید موارد زیر را در نظر گرفت:

1- قیمت

2- پشتیبانی و کیفیت شرکت سازنده و خدمات پس از فروش

3- میزان استخوان در دسترس

4- میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت

5- اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.

6- همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود.

تماس با مطب دکتر پیام حیاتی